Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1787 59 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 20:14 |
SM ISO690:2012 RUSU, Elena. Educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi – predictor important al succesului personal şi profesional
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 94-100. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 94-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi este considerată un predictor important al succesului personal
şi profesional. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi este oportună, deoarece poate prezice o carieră satisfăcătoare şi un leadership eficient, oferindu-le studenţilor pedagogi competenţe emoţionale deja consolidate, pentru ca activităţile didactice în care se vor implica pe viitor, să se desfăşoare productiv şi acceptabil încă de la începutul carierei pedagogice. Inteligenţa emoţională este considerată o capacitate personală de identificare şi gestionare eficientă a propriilor emoţii în raport cu scopurile personale, care are o valoare extrem de mare în viitoarea activitate educaţională, deoarece asigură
gestionarea competentă a energiei afective, a trăirilor emoţionale, dându-le nuanţă constructivă şi determinând potenţialul competenţelor emoţionale. Iată de ce, educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi reprezintă o prioritate a formării iniţiale a viitorilor profesori, servind drept model de referinţă semnificativ în asigurarea competenţelor profesionale, a calităţii, reuşitei şi eficienţei activităţii didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă emoţională (IE), competenţă emoţională, conştiinţa de sine, autoreglare, motivaţie, empatie, abilităţi sociale |
||||||
|