Educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi – predictor important al succesului personal şi profesional
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1787 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 20:14
SM ISO690:2012
RUSU, Elena. Educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi – predictor important al succesului personal şi profesional . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 94-100. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi – predictor important al succesului personal şi profesional

Pag. 94-100

Rusu Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

Educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi este considerată un predictor important al succesului personal şi profesional. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi este oportună, deoarece poate prezice o carieră satisfăcătoare şi un leadership eficient, oferindu-le studenţilor pedagogi competenţe emoţionale deja consolidate, pentru ca activităţile didactice în care se vor implica pe viitor, să se desfăşoare productiv şi acceptabil încă de la începutul carierei pedagogice. Inteligenţa emoţională este considerată o capacitate personală de identificare şi gestionare eficientă a propriilor emoţii în raport cu scopurile personale, care are o valoare extrem de mare în viitoarea activitate educaţională, deoarece asigură gestionarea competentă a energiei afective, a trăirilor emoţionale, dându-le nuanţă constructivă şi determinând potenţialul competenţelor emoţionale. Iată de ce, educarea inteligenţei emoţionale la studenţii pedagogi reprezintă o prioritate a formării iniţiale a viitorilor profesori, servind drept model de referinţă semnificativ în asigurarea competenţelor profesionale, a calităţii, reuşitei şi eficienţei activităţii didactice.

Educating emotional intelligence of the students pedagogues is considered as an important factor for the personal and professional success. Developing emotional intelligence of the pedagogue students is opportune because it determines a satisfactory career and an efficient leadership, giving pedagogue students emotional skills already consolidated for performing productively and acceptable future didactic activities. Emotional intelligence is considered a personal ability to identify and manage efficiently personal emotions reported to personal aims, which has a very important value in future educational activity because it ensures reasonable management of the affective energy and emotions, giving them constructive tone and determining the potential of the emotional competencies. This is why educating emotional intelligence of the pedagogue students represents a priority of the initial forming of the future professionals, being a reference model, significant in ensuring professional competencies, quality, success and efficiency in didactic activity.

Cuvinte-cheie
inteligenţă emoţională (IE), competenţă emoţională, conştiinţa de sine, autoreglare, motivaţie, empatie,

abilităţi sociale