Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1042 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 11:33 |
SM ISO690:2012 BÎRNAZ, Nina, BUTNARI, Nadejda. Relevanţa atitudinii cadrelor didactice vis-à-vis de comportamentul disruptiv la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 5(65), pp. 43-47. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(65) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 43-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rolul şcolii este de a pregăti elevii pentru viaţa socială. Viaţa socială presupune relaţii interpersonale. Acestea sunt determinate de anumite comportamente.
Perioada contemporană, în pofida modernizării întregului sistem educaţional, se confruntă cu un amplu fenomen cu tentă negativă pentru şcoală şi educaţie în general – devianţa comportamentală în rândul elevilor.
Efectele devianţei comportamentale sunt resimţite acut în instituţiile şcolare, unde limitele bunelor maniere sunt vă-dit forţate, motivaţia pentru învăţătură a scăzut considerabil, corpul didactic pierde controlul gestionării unor asemenea cazuri, prevestind efecte de lungă durată ale fenomenului pentru întreaga societate.
Specialiştii în domeniu sugerează că comportamentul disruptiv reprezintă răspunsul indezirabil al elevului la o varie-tate de contexte educaţionale.
Rezolvarea acestei probleme necesită mobilizarea cadrelor didactice, în special reevaluarea atitudinii acestora vis-à-vis de comportamentul problematic la elevi. |
||||||
Cuvinte-cheie comportament disruptiv, atitudine, elev, cadru didactic, mediu educaţional |
||||||
|