Studiu experimental al agresivităţii la elevii din ciclul primar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1662 198
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 14:04
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, GANGAN, Tatiana. Studiu experimental al agresivităţii la elevii din ciclul primar. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2013, nr. 33, pp. 30-40. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 33 / 2013 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Studiu experimental al agresivităţii la elevii din ciclul primar

Pag. 30-40

Racu Iulia, Gangan Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2014


Rezumat

Research and official statistics report dramatic increase of aggressiveness in last three decades in many countries, including Moldova. Aggression and aggressive behaviour have become the most visible problem in the field of formal education. The experimental approach described in this article revealed that the aggressiveness is a phenomenon that is increasing nowadays. 68,23% and 8,23% of school children manifest moderate and high aggression. Also are highlighted the nervousness which is strong correlated with accentuated aggressiveness; interrelation between aggressiveness and sell-esteem; and the sources of aggression at school children.

Cercetările şi statisticile oficiale raportează o creştere spectaculoasă a fenomenului agresivităţii în ultimele trei decenii în mai multe ţări ale lumii, inclusiv în Republica Moldova. Agresivitatea şi comportamentul agresiv au devenit cea mai vizibilă problemă din câmpul educaţiei formale. Prezentul articol abordează problemaagresivităţii la elevii din ciclul primar. În demersul experimental realizat am evidențiat că agresivitatea este un fenomen care riscă să ia amploare, astfel 68,23% şi 8,23% din elevii mici manifestă un nivel moderat şi ridicat de agresivitate. De asemenea am evidențiat: nivelul de nervozitate a elevilor mici care corelează puternic cu agresivitatea accentuată; interrelaţia dintre agresivitate şi autoapreciere: şi sursele agresivităţii la școlarii mici.

Cuvinte-cheie
agresivitate, nervozitate, autoapreciere, familie,

factori determinanţi ai agresivităţii şi vârsta şcolară mică