Un model de diminuare a anxietăţii la adolescenţi
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1425 100
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 08:16
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, TARAN, Inga. Un model de diminuare a anxietăţii la adolescenţi. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2014, nr. 34, pp. 68-78. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 34 / 2014 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Un model de diminuare a anxietăţii la adolescenţi

Pag. 68-78

Racu Iulia1, Taran Inga2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 CDR „Armonie” al DGETS
 
 
Disponibil în IBN: 23 februarie 2014


Rezumat

Anxiety in adolescence is experiencing a very high frequency. Anxiety represents the manifestation of the child's unfavourable emotional states and has negative impacts on all spheres of life of adolescents. The changes act inimical effects on adolescent‟s affectivity and personality. In this context it is imperative to diminish anxiety as soon as possible in order to avoid favouring the emergence of social phobia or to prevent anxiety establishment as a stable personality formation. Anxiety can be reduced and controlled through the creation and the implementation of the complex program of psychological intervention. The effectiveness of complex psychological formative intervention program is illustrated by comparing and highlighting differences between the results obtained in control group and experimental group. It was signalized that a complex psychological formative intervention program influenced positively on emotional development and on the personality diminishing anxiety.

Anxietatea este o problemă acută a timpurilor în care trăim şi se întâlneşte la toate vârstele. Actualmente adolescenţii sunt cei care experimentează o anxietate intensă. Anxietatea are repercusiuni semnificative asupra sferei emoţionale şi a personalităţii adolescentului. În acest context este important ca anxietatea să fie eliminata pentru a prevenii fobiile şi prezenţa anxietății ca trăsătura stabilă de personalitate. Anxietatea poate fi redusă şi controlată printr-un program de intervenţie psihologică. Eficienţa programului de intervenţie psihologică este prezentată prin compararea rezultatelor adolescenţilor din GE/retest cu rezultatele adolescenţilor din GC şi prin compararea rezultatelor adolescenţilor din GE/retest cu rezultatelor adolescenţilor GE/test. A fost constatat că programul complex de intervenţii psihologice influenţează pozitiv dezvoltarea emoţională şi cea de personalitate a adolescentului diminuând anxietatea.

Cuvinte-cheie
anxietate, anxietate reactivă, anxietate stabila, trăsături de personalitate, grup experimental