Psihoterapia copiilor autişti. Incluziune/nonincl
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1107 154
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 18:08
SM ISO690:2012
CUVŞINOV, Cătălina, BOLEA, Zinaida, NACU, Anatolie. Psihoterapia copiilor autişti. Incluziune/nonincl. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 3(14), pp. 651-657. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 3(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Psihoterapia copiilor autişti. Incluziune/nonincl

Pag. 651-657

Cuvşinov Cătălina, Bolea Zinaida, Nacu Anatolie
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

În articol este abordată problematica autismului şi este analizată relaţia dintre autism şi fenomenul incluziunii: caracteristici, particularităţi, avantaje, etc. În calitate de material este invocat parcursul psihoterapeutic în două cazuri de autism şi este realizat un studiu comparativ din perspectiva incluziunii/nonincluziunii. Analiza materialului clinic relevă faptul că, copiii autişti implicaţi într-un context educaţional de incluziune prezintă mai multe progrese în comparaţie cu copiii autişti, neimplicaţi într-un sistem educaţional de incluziune.

In this paper is trying to clarify the issue of autism and to analyze the relationship between autism and the phenomenon of inclusion: the characteristics, the specificity, the advantages. The clinical material includes two cases of autism and are presented the psychotherapeutically ways, being realized a comparative study from the perspective of inclusion/noninclusion. The analyze of clinical material reveals that autist children involved in a educational context of inclusion present more progress compared with autist children which are not involved in a inclusion context.