Concordanţe şi discordanţe în reprezentările psihice ale adulţilor semnificativi privind copilul
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
909 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 21:00
SM ISO690:2012
DREGLEA, Dumitriţa, BOLEA, Zinaida, NACU, Anatolie. Concordanţe şi discordanţe în reprezentările psihice ale adulţilor semnificativi privind copilul. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 3(14), pp. 666-672. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 3(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Concordanţe şi discordanţe în reprezentările psihice ale adulţilor semnificativi privind copilul

Pag. 666-672

Dreglea Dumitriţa, Bolea Zinaida, Nacu Anatolie
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Articolul are drept obiective identificarea modului în care copilul este reprezentat de adulții semnificativi - părinte, profesor, și evidențierea relației dintre concordanța/discordanța reprezentărilor adulților semnificativi pentru funcționarea psihologică a copilului. Cercetarea pornește de la premiza,conform căreia concordanța reprezentărilor determină o stare a copilului marcată de confort psihoemoțional, iar discordanța reprezentărilor adulților semnificativi inducestres și disconfort psihoemoțional. Rezultatele cercetării confirmă presupozițiile privind importanța concordanței dintre reprezentările adulților semnificativi pentru funcționarea psihică a copilului.

The aim of the research are the identification of the modality in which the significant adults - the mother, the teacher and the scholar psychologist, represent the child and the relationship between concordance/discordance of the representations of significant adult’s and the psychological functioning of children. The research starts from the assumption that the concordance of the significant adult’s representation regarding the child determinate a psychological well-being for the child and the discordance between the significant adult’s representation regarding the child determinate a state of discomfort. The results of the research confirm the presumption regarding the importance of concordance of the significant adult’s representation regarding the child for the quality of children’s psychological functioning.