Descântece de Igor Iachimciuc: procedee componistice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1352 14
Ultima descărcare din IBN:
2021-09-15 13:29
SM ISO690:2012
CHICIUC, Natalia. Descântece de Igor Iachimciuc: procedee componistice. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 4(17), pp. 229-234. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 4(17) / 2012 / ISSN 1857-2251

Descântece de Igor Iachimciuc: procedee componistice

Pag. 229-234

Chiciuc Natalia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

„Descântece” este una dintre creaţiile de debut ale compozitorului Igor Iachimciuc şi unica sa lucrare destinată corului mixt. Stilul componistic bine conturat, gândirea muzicală bine definită şi calităţile artistice şi muzicale inedite au fost confirmate şi prin decernarea Premiului Naţional pentru Tineret în domeniile Ştiinţă, Tehnică, Literatură şi Artă în 2003. „Descântece” prezintă o „revoluţie” în muzica academică din Republica Moldova, având în vedere unicitatea creaţiei sub aspectul particularităţilor de gen, de transpunere în muzica cultă a acestui fenomen din folclorul românesc oral prin abordarea contemporană a procedeelor polifonice, armonice şi aluzii la jazz. Astfel, compozitorul demonstrează o atitudine de integrare şi sublimare a valorilor naţionale într-un cadru universal.

„Descântece” is one of Igor Iachimciuc’s earlier works and his only piece for mixed chorus. It was premiered in 2003 in Chisinau and was awarded the National Prize for Science, Technology, Literature and Arts for its artistic and musical qualities denoted by a well defined compositional style. „Descântece” presents a revolution in Moldova’s academic music as regards to the unity of the creation in terms of genre and transposition features in the academic music of this phenomenon specific for the oral Romanian folklore processes by addressing contemporary harmonic, polyphonic techniques and allusions to jazz. Thus, the composer demonstrates an attitude of integration and sublimation of national values within a universal framework.

Cuvinte-cheie
interpretare, cor, simbol, folclor, polifonie