Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1207 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 13:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1-2(478).09 (23) |
Литература на балканских романских языках (2085) |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Ana. Funcţionalitatea didascaliilor în discursul
dramatic al lui Ion Druţă
. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2013, nr. 3(30), pp. 133-136. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | |||||||
Numărul 3(30) / 2013 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | |||||||
|
|||||||
CZU: 821.135.1-2(478).09 | |||||||
Pag. 133-136 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Secondary text” or stage directions from I. Druta’s works are approached from functionality and artistic value point of view. This structure element of dramatic discourse shows in the text, author’s authority, his worldveiw, the lyricism and
his mastery of making artwork at the border between real and mythical. According to author’s first works Casa mare and Doina, it is underlined the role of stage directions in transition from traditional to modern in national dramaturgy. |
|||||||
Cuvinte-cheie dramaturgie, didascalii, funcţionalitate, I.Druţă, valoare artistică. |
|||||||
|