Funcţionalitatea didascaliilor în discursul dramatic al lui Ion Druţă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1207 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 13:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1-2(478).09 (23)
Литература на балканских романских языках (2085)
SM ISO690:2012
GHILAŞ, Ana. Funcţionalitatea didascaliilor în discursul dramatic al lui Ion Druţă . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2013, nr. 3(30), pp. 133-136. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(30) / 2013 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Funcţionalitatea didascaliilor în discursul dramatic al lui Ion Druţă
CZU: 821.135.1-2(478).09

Pag. 133-136

Ghilaş Ana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2013


Rezumat

Secondary text” or stage directions from I. Druta’s works are approached from functionality and artistic value point of view. This structure element of dramatic discourse shows in the text, author’s authority, his worldveiw, the lyricism and his mastery of making artwork at the border between real and mythical. According to author’s first works Casa mare and Doina, it is underlined the role of stage directions in transition from traditional to modern in national dramaturgy.

Textul secundar” sau didascaliile din piesele lui I.Druţă sunt abordate din punct de vedere al funcţionalităţii şi valorii artistice. Acest element de structură al discursului dramatic demonstrează autoritatea autorului în text, viziunea lui asupra lumii, lirismul şi măiestria plăsmuirii imaginilor artistice la hotar dintre real şi mitic. În baza primelor drame ale autorului – Casa mare şi Doina, este evidenţiat rolul didascaliilor iniţiale în tranziţia de la tradiţional la modern în dramaturgia naţională.

Cuvinte-cheie
dramaturgie, didascalii, funcţionalitate, I.Druţă, valoare artistică.