Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
871 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-08 14:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:786.2 (6) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1190) |
Музыка (1804) |
SM ISO690:2012 GRANEŢKAIA, Lilia. Realizarea demersului educaţional la lecţia de pian. In: Arta , 2012, nr. 2(AAV), pp. 63-65. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||
Numărul 2(AAV) / 2012 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02:786.2 | |||||
Pag. 63-65 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articol se supun analizei problemele muzical-didactice ale demersului educaţional la lecţia de pian. Autoarea conturează menirea, obiectivele şi finalităţile acestuia. Se constată că şcoala de muzică îi oferă personalităţii şansa de a se apropia de marea Muzică pe cale aplicativă - de însuşire a ei. Reieşind din acest deziderat, demersul educaţional la lecţia de pian este conceput prin prisma esteticului, a frumosului, soluţionând, în consecinţă, probleme spirituale, filozofice, muzicologice şi didactice. Privit drept finalitate, actul de interpretare a muzicii (în sens larg, ca proces de înţelegere, percepere, valorificare a artei muzicale şi, în sens restrâns, ca proces de realizare sonoră, instrumentală a creaţiilor muzicale) devine indispensabilă cunoaşterea principiilor, legilor şi mecanismului procesului de interpretare muzicală. Actul interpretativ asigură dăinuirea / perpetuarea artei muzicale, întrucât e determinat de veşnica recreare a muzicii. Or, intenţiile artistice ale compozitorului, organizate în reprezentările auditive şi codificate în text muzical, nu pot fi transmise publicului decât prin intermediul interpretului. |
|||||
Cuvinte-cheie lecţia de pian, etapele lecţiei de pian, competenţa de interpretare a imaginii muzicale, imagine artistică, formarea pianistică |
|||||
|