Realizarea demersului educaţional la lecţia de pian
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
871 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-08 14:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:786.2 (6)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1190)
Музыка (1804)
SM ISO690:2012
GRANEŢKAIA, Lilia. Realizarea demersului educaţional la lecţia de pian. In: Arta , 2012, nr. 2(AAV), pp. 63-65. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2012 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Realizarea demersului educaţional la lecţia de pian
CZU: 37.02:786.2

Pag. 63-65

Graneţkaia Lilia
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

În articol se supun analizei problemele muzical-didactice ale demersului educaţional la lecţia de pian. Autoarea conturează menirea, obiectivele şi finalităţile acestuia. Se constată că şcoala de muzică îi oferă personalităţii şansa de a se apropia de marea Muzică pe cale aplicativă - de însuşire a ei. Reieşind din acest deziderat, demersul educaţional la lecţia de pian este conceput prin prisma esteticului, a frumosului, soluţionând, în consecinţă, probleme spirituale, filozofice, muzicologice şi didactice. Privit drept finalitate, actul de interpretare a muzicii (în sens larg, ca proces de înţelegere, percepere, valorificare a artei muzicale şi, în sens restrâns, ca proces de realizare sonoră, instrumentală a creaţiilor muzicale) devine indispensabilă cunoaşterea principiilor, legilor şi mecanismului procesului de interpretare muzicală. Actul interpretativ asigură dăinuirea / perpetuarea artei muzicale, întrucât e determinat de veşnica recreare a muzicii. Or, intenţiile artistice ale compozitorului, organizate în reprezentările auditive şi codificate în text muzical, nu pot fi transmise publicului decât prin intermediul interpretului.

The article analizes some musical-educational problems of educational approach at the piano lessons. The author outlines its aims, mission and objectives. It is said that the music school offers a chance to approach the personality of Great Music about practical way - of acquiring them. Taking this moment into account, educational approach to the piano lesson is designed in terms of aesthetics, of beauty, solving therefore spiritual matters, philosophy, musicology and teaching. Seeing as a purposeful act of interpreting the music (broadly, the process of understanding, perception, turning to art music and narrow, the process of making sound, instrumental musical compositions) is indispensable knowledge of the principles, laws and process mechanism musical interpretation. Interpretative act ensures continuance/perpetuating musical art, as it is determined by the eternal re-creation of music: or, artistic intentions of the composer, organized and coded representations of auditory musical the text may be disclosed publicly except through an interpreter.

Cuvinte-cheie
lecţia de pian, etapele lecţiei de pian, competenţa de interpretare a imaginii muzicale, imagine artistică,

formarea pianistică