Filmul de televiziune, între artă şi marketing audiovizual
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
897 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 00:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43:654.1 (1)
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1674)
Телекоммуникация и дистанционное управление (организация и эксплуатация) (123)
SM ISO690:2012
BOHANŢOV, Alexandru. Filmul de televiziune, între artă şi marketing audiovizual. In: Arta , 2012, nr. 2(AAV), pp. 94-100. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2012 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Filmul de televiziune, între artă şi marketing audiovizual
CZU: 791.43:654.1

Pag. 94-100

Bohanţov Alexandru
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Studiul de faţă pune în lumină modalităţile de constituire şi evoluţie a filmului televizat în trei spaţii mediatice diferite: nord-american, occidental şi ex-sovietic. Din perspectivă istorică, sunt operate o serie întreagă de delimitări între filmul de televiziune aflat sub regimul concurenţei comerciale (SUA) şi cazul când statul este (a fost?) unicul „manager” al sistemului televizual (URSS). Se încearcă a formula câteva răspunsuri la întrebarea: „De ce filmul serial a devenit, cu timpul, un adevărat fenomen mediatic?”. Reieşind din axele tematice prezentate şi argumentele invocate, autorul crede că filmul de televiziune a balansat mereu între două limite: un produs de artă ca atare şi interesul pur comercial, în care strategiile de marketing sunt absolut necesare.

This study highlights the formation and evolution of the television film in three different media areas: north american, western and ex-soviet. From a historical perspective, a series of boundaries are established between the television film set under commercial competition regime (U.S.) and the case when the state is (was?) the only „manager” of the TV space (USSR). Some answers are formulated to the question: „Why film series has become, in time, a true media phenomenon?”. Given the presented thematic axes and invoked arguments, the author believes that the television film has always balanced between two limits: as a product of art in itself and as a purely commercial interest, in which the marketing strategies are absolutely necessary.

Cuvinte-cheie
film televizat,

film cinematografic, serial TV, grilă de program, fenomen de serializare