Conceptul de predare-formare a cunoştinţelor muzicale: evoluţia aspectului muzical-pedagogic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
979 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 11:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:78 (33)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
Музыка (1809)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Conceptul de predare-formare a cunoştinţelor muzicale: evoluţia aspectului muzical-pedagogic. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 2(38), pp. 9-12. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(38) / 2013 / ISSN 1811-5470

Conceptul de predare-formare a cunoştinţelor muzicale: evoluţia aspectului muzical-pedagogic
CZU: 37.02:78

Pag. 9-12

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2013


Rezumat

În lucrarea de faţă se cercetează evoluţia conceptului de predare-formare a cunoştinţelor din perspectiva domeniului muzical-pedagogic. Savanţii Dm. Kabalevki, E.Abdulin, Iu. Aliev, O. Apraxina, L. Goriunova, N. Grodzenskaia, N.Vetlughina, V. Şaţkaia, L.Şcolear, V.Vasile, I.Gagim ş.a., formulează un sistem propriu de clasificare a cunoştinţelor muzicale şi a metodologiei de predare-formare a acestora. Prin cercetarea sistemului tradiţional de clasificare a cunoştinţelor muzicale se stabilesc criterii de clasificare a cunoştinţelor muzicale din perspectiva activităţilor muzical-didactice la lecţia de educaţie muzicală.

The arts’ pedagogy, through the contributions of Dm.Kabalevki, E.Abdulin, Iu. Aliev, O. Apraxina, L. Goriunova, N. Grodzenskaia, N.Vetlughina, V.Şaţkaia, L. Şcolear, V. Vasile, I.Gagim, etc. formulates insistently and consistently its own system of classification of musical knowledge and of the methodology of their teaching/formation as an integral part of musical competence. The authors elaborate a new pedagogical concept of musical knowledge classification. Which should not be identified with the musical reading and the writing and the study of the musical notes, but to provide musical knowledge acquisition that determines the perception of music as a living art.

Cuvinte-cheie
pedagogia artelor, abecedarul muzical, iniţiere muzicală, cunoştinţe muzicale