Modelul metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevi (MMPFCM)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
866 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-19 18:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:78 (33)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1190)
Музыка (1804)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Modelul metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevi (MMPFCM). In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 1(37), pp. 76-80. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(37) / 2013 / ISSN 1811-5470

Modelul metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevi (MMPFCM)
CZU: 37.02:78

Pag. 76-80

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Acest articol relevă metodologia predării-formării cunoştinţelor muzicale la elevi. Se prezintă realizarea acestui proces operând mecanismul cunoaşterii muzicale: perceperea, analiza, sinteza, comparaţia, abstractizarea, trăirea mesajului muzical. S-a anticipat deci desfăşurarea experimentului de formare cu elaborarea unui Model metodologic de predare-formare a cunoştinţelor muzicale la elevii din clasele primare, care datorită caracterului general al temeliei sale epistemice, poate fi aplicat la toate clasele.

The teaching and the formation of musical knowledge is not only a pedagogical act of knowledge transmission, but also an act of deep experience of music, of sonorous message perception, of investigation and discovery of the truth. Thus in this process the pupil is not only receiver, but also the confirming subject of musical work ─ the one who finds out/discovers/creates the truth, operating the mechanism of musical cognition ─ the comparison, the generalization and the application of musical knowledge. Thus, we anticipated the development of the experiment formation with the elaboration of a model of teaching and formation of musical knowledge to primary school pupils.

Cuvinte-cheie
predarea-formarea cunoştinţelor, cunoştinţe muzicale, strategii specifice, mecanismul cunoaşterii