Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
85 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[378.4:339.137.2+316.654-057.875](478) (1)
SM ISO690:2012
ŞIŞCAN, Ecaterina, MOLDOVAN-BATRANAC, Viorelia. Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic. In: Economica, 2024, nr. 1(127), pp. 7-16. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.007
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(127) / 2024 / ISSN 1810-9136

Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic

Student Satisfaction Impact on the Economic Higher Education Institution Competitiveness

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.007
CZU: [378.4:339.137.2+316.654-057.875](478)
JEL: M31, M37, I23.

Pag. 7-16

Şişcan Ecaterina1, Moldovan-Batranac Viorelia2
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 CTWWC Moldova
 
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 25 iunie 2024


Rezumat

În condițiile unui mediu caracterizat de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambi-guitate, studierea și gestionarea satisfacției studenților devin esențiale pentru asigurarea calității și competitivității instituțiilor de învățământ superior. Acest studiu își propune să analizeze nivelul de satisfacție a studenților din învățământul superior economic din Republica Moldova, evaluând factorii care influențează experiența lor educațională, precum și gradul de atașament față de instituție. Rezultatele studiului denotă niveluri ridicate de satisfacție a stu-denților, în aspecte precum: comunicarea cu personalul didactic, organizarea cursurilor și competența cadrelor didactice, în timp ce condițiile de cazare și infrastructura institu-țională sunt percepute mai critic. Implicațiile acestor constatări sunt discutate în contextul îmbunătățirii experienței educaționale, retenției și loializării studenților

Studying and managing students’ satis-faction becomes essential to ensure the quality and competitiveness of higher education insti-tutions in the conditions of an environment characterized by volatility, uncertainty, com-plexity and ambiguity. This study aims to ana-lyze the level of students’ satisfaction in higher economic education in the Republic of Moldova by evaluating the factors that influence their educational experience, as well as the degree of attachment to the institution. The results of the study show high levels of student satisfaction in such aspects as communication with teaching staff, course organization and teaching staff competence, while accommodation conditions and institutional infrastructure are perceived more critically. The implications of these fin-dings are discussed in the context of improving the educational experiences, students’ retention and loyalty.

Cuvinte-cheie
nvățământ superior, satis-facția studenților, loialitate, competitivitate, marketing educaţional,

higher education, students’ satisfaction, loyalty, Competitiveness, educa-tional marketing