Controverse de corectitudini la lecţiile de limba română
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
701 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 10:59
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Aliona, ŢURCAN, Natalia. Controverse de corectitudini la lecţiile de limba română. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2009, nr. 2(10), pp. 450-453. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(10) / 2009 / ISSN 1857-1719

Controverse de corectitudini la lecţiile de limba română

Pag. 450-453

Busuioc Aliona, Ţurcan Natalia
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2013


Rezumat

Lingvistic ,,borrowing’’ is a ,,phenomen’’ having a high occurence in Romanian. This procedure by means of which the vocabulary and the phraseology of one language is enriched, is often ignored or avoided consciously in different textbooks both for pupils and students. Due to the fact that a lot of aspects of the borrowings are little known, it is often confused with a simple translation or a simple borrowing. This constitutes an additional reason to analyse this phenomenon in Romanian.

Calcul lingvistic este un fenomen reprodus frecvent în limba română. Acest procedeu prin care se îmbogăţesc în special lexicul şi frazeologia unei limbi este deseori ignorat sau evitat în mod conştient în diferite manuale atît pentru elevi, cît şi pentru studenţi. Prin faptul că multe aspecte ale calcului sunt prea puţin cunoscute, de multe ori acesta este confundat cu simpla traducere sau cu un împrumut. Ceea ce constituie un motiv în plus pentru a analiza acest fenomen în aspectul limbii noastre.