Tendinţe sociologizante în romanul italian din secolul al XXI-lea
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
860 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-10 16:00
SM ISO690:2012
CIOCOI, Tatiana. Tendinţe sociologizante în romanul italian din secolul al XXI-lea . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2011, nr. 10(50), pp. 26-30. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(50) / 2011 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Tendinţe sociologizante în romanul italian din secolul al XXI-lea

Pag. 26-30

Ciocoi Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The present article has as a goal the analysis of topical tendencies in the Italian novel from the XXIst century. The research starts with the hypothesis that the present-day novel registers a backward to the social problems, especially to the problems of the children and of the young generation that are confronted with the digital civilization and the values of the mass culture. This tendency can be observed in the Italian novel, but also in European one. The author calls this tendency of the contemporary prose the anti-educational writing.