Pecularities of evaluating methodology of learning and education of adults
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
330 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-24 00:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7=111 (1)
Внешкольное общее образование. Самообразование (231)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Pecularities of evaluating methodology of learning and education of adults. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 1(31), pp. 131-140. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.131-140
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(31) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Pecularities of evaluating methodology of learning and education of adults

Particularitățile evaluării metodologiei de învățare și educație a adulților

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.131-140
CZU: 374.7=111

Pag. 131-140

Guţu Vladimir
 
Moldova State University
 
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2023


Rezumat

Adult learning and education can be seen as the fourth pillar of lifelong learning – alongside school education, professional training and higher education. Adult learning and education falls under the general forms of education: formal, non-formal and informal, being predominantly of a non-formal and informal nature. This system allows any adult to develop personal and professional skills, thus becoming an active member of society. The methodological framework for adult learning and education in this system is a main component, but the establishment of a mechanism for evaluating its theoretical and procedural approaches is an indisputable condition for ensuring the quality of learning and formal and non-formal education of adults. The proposed concept is based on two dimensions: the evaluation of methodology of learning and education of adults as a science and part of andragogy and the evaluation of methodology of learning and education of adults as a set of strategies and didactic methods aimed at the formation in adults of certain competences, determined by their needs. A mechanism for evaluating the respective methodology in both dimensions is also proposed.

Învățarea și educația adulților poate fi privită ca al patrulea pilon al învățării pe tot parcursul vieții – alături de educația din școală, formarea profesională și învățământul superior. Învățarea și educația adulților se încadrează în formele generale de educație: formală, nonformală și informală fiind preponderent de natura nonformală și informală. Acest sistem oferă oricărui adult să dezvolte abilitățile persoanele și profesionale, astfel să devină un membru activ al societății. Cadrul metodologic de învățare și educație a adulților în acest sistem reprezintă o componentă principală, iar stabilirea unui mecanism de evaluare a demersurilor teoretice și procesuale ale acestuia reprezintă o condiție incontestabilă a asigurării calității învățării și educației formale și nonformale a adulților. Conceptul propus are la bază două dimensiuni: evaluarea metodologiei de învățare și educație a adulților ca știință și parte a andragogiei și evaluarea metodologiei de învățare și educație a adulților ca un ansamblu de strategii și metode didactice orientate la formarea unor competențe la adulți, determinate de nevoile acestora. Este propus și un mecanism de evaluare a metodologiei respective în cadrul ambelor dimensiuni.

Cuvinte-cheie
andragogy, Didactic methodology, adult didactics, adult learning, formal education, non-formal education,

andragogie, metodologie didactică, didactica adulţilor, învățarea adulților, educație formală, educaţie nonformală