Prezentarea termenilor din domeniul matematicii în manualele școlare (clasele a VI-a-a IX-a)
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
339 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135՚373:37.016:51 (1)
Балканские романские языки (1478)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4112)
Математика (1715)
SM ISO690:2012
ZGARDAN-CRUDU, Aliona. Prezentarea termenilor din domeniul matematicii în manualele școlare (clasele a VI-a-a IX-a). In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 3, pp. 306-309. ISBN 978-9975-83-257-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 3, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Prezentarea termenilor din domeniul matematicii în manualele școlare (clasele a VI-a-a IX-a)

CZU: 811.135՚373:37.016:51

Pag. 306-309

Autori:
Zgardan-Crudu Aliona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2023


Rezumat

Mathematics is given special importance in the system of school subjects and in the process of training students in the secondary school. In textbooks, a large number of mathematical terms are presented, defined, explained, exemplified. In this article I set out to study the structure of terms from mathematics textbooks. I established that they have a different structure (the number of terms with syntagmatic structure is higher, smaller - the number of those with simple structure, of those derived from other words). In most of the cases, the terms are not accompanied by images that would make it easier for students to understand and assimilate them.

Cuvinte-cheie
textbook, mathematics, term, definition, Analysis, term structure