A învăța să gândești istoric: o perspectivă axiologică a educației
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
174 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 21:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
axiology+continuoustraining+historicaleducation+historicalthinking+multiperspective+history-problem (1)
SM ISO690:2012
VACARCIUC, Daniela. A învăța să gândești istoric: o perspectivă axiologică a educației. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 207-211. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

A învăța să gândești istoric: o perspectivă axiologică a educației

CZU: axiology+continuoustraining+historicaleducation+historicalthinking+multiperspective+history-problem

Pag. 207-211

Vacarciuc Daniela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

Investing education with superior complexity, it displays multiple conditions, which make it very dynamic against the background of a great culture and always present in a person's life. This proves the idea that permanent evolution implies the axiological concomitance of education and, at the same time, of the continuous training of teachers in the axiological perspective oriented towards the formation of the historical thinking of students and teachers.

Cuvinte-cheie
axiology, Continuous training, historical education, historical thinking, multiperspective, history-problem