Teorii ale învățării din perspectiva dezvoltarii personale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
343 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 23:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.1:37.032 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14220)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Teorii ale învățării din perspectiva dezvoltarii personale. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 197-204. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p197-204
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Teorii ale învățării din perspectiva dezvoltarii personale

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p197-204
CZU: 37.1:37.032

Pag. 197-204

Globu Nelea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2023


Rezumat

În acest articol ne-am propus identificarea unor premise teoretice de învățare, modele de învățare privind dezvoltarea personală a elevilor și impactul lor. În contextul dezvoltării personale, susținem Modelul socio-constructivist de învățare, care accentuază importanţa socializării, punând în relaţie procesele cognitive cu interacţiunile sociale şi confruntările de idei care au loc cu ocazia acestor interacţiuni, valorizând deopotrivă, învăţarea şi socializarea constructivistă, care asigură o învăţare pragmatică, cunoaşterea umană se construieşte printr-un proces creator şi activ, cei ce învaţă, construiesc o nouă cunoaştere pe temeliile învăţărilor anterioare, experimentând şi reflectând asupra experienţelor.

In this article we set out to identify some theoretical learning premises, learning models regarding the personal development of students and their impact. In the context of personal development, we support the socio-constructivist model of learning, which emphasizes the importance of socialization, relating cognitive processes to social interactions and the confrontations of ideas that take place during these interactions, valuing both learning and constructivist socialization, which ensures a learning pragmatically, human knowledge is built through a creative and active process, those who learn, build new knowledge on the foundations of previous learning, experimenting and reflecting on experiences.

Cuvinte-cheie
modele de învățare, dezvoltare personală, cognitivism, constructivism,

learning models, personal development, cognitivism, constructivism