Aspectele terapiei logopedice la copii cu dizabilitate intelectuală
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
248 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 21:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.76+376.36 (3)
Психология (3362)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (590)
SM ISO690:2012
MAXIMCIUC, Victoria, BRAGA, Raisa. Aspectele terapiei logopedice la copii cu dizabilitate intelectuală. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 192-198. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Aspectele terapiei logopedice la copii cu dizabilitate intelectuală

CZU: 159.922.76+376.36

Pag. 192-198

Maximciuc Victoria12, Braga Raisa2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala auxiliară nr.7, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

În acest articol se abordează problema asistenței logopedice la copiii cu dizabilități intelectuale (dizabilitate intelectuală moderată și severă). În urma studiului teoretic, am aflat că problema acordării asistenței logopedice copiilor cu dizabilități intelectuale moderate și severe este slab dezvoltată, metodele de studiere a vorbirii și comunicării la acest grup de copii nefiind bine dezvoltate și cercetate. Acesta a fost punctul motivant al cercetării noastre. Am constatat că gradul de deficiență intelectuală afectează direct proporțional dezvoltarea tuturor proceselor mentale, iar vorbirea și comunicarea nu fac excepție. Nedezvoltarea vorbirii și a comunicării este adesea cauza manifestării unui comportament inadecvat și, pe de altă parte, prezența hiper-tutelării și hipo - tutelării din partea rudelor. Dezvoltarea vorbirii la copiii cu un grad mediu de dizabilitate intelectuală: percepția și înțelegerea vorbirii - efectuează o acțiune conform instrucțiunilor verbale, arată obiectul numit în imagine, selectează și indică elementul numit; în propriul său discurs folosește o frază simplă obișnuită, repetă o propoziție simplă, pronunță cuvinte simple. Discursul la copii cu un grad sever: percepția și înțelegerea vorbirii - înțelege vorbirea abordată situațional. Discurs propriu - pronunță sunete izolate. A fost elaborat un program formativ, care și-a dovedit eficiența.

The issue of speech therapy to children with intellectual disabilities (moderate and severe intellectual disability) is approached in this article. Following the theoretical study, we learned that the issue of providing speech therapy to children with moderate and severe intellectual disabilities is poorly developed, as the methods of studying speech and communication in this group of children are not well developed and researched. This was the motivating factor of our research. We found that the degree of intellectual impairment directly and proportionally influences the development of all mental processes, and speech and communication are no exception. The underdevelopment of speech and communication is often the cause of the manifestation of inappropriate behaviour and, on the other hand, the presence of hyper- and hypo- guardianship from relatives. Speech development in children with an average degree of intellectual disability: speech perception and comprehension – he / she performs an action according to verbal instructions, shows the named object in the picture, selects and points to the named item; in own speech, he / she uses a simple ordinary sentence, repeats a simple sentence, pronounces simple words. Speech in children with a severe degree: speech perception and comprehension - he / she understands situationally addressed speech. Own speech - he / she pronounces isolated sounds. A formative programme has been developed, which has proved effective.

Cuvinte-cheie
dizabilitatea mintală moderată, severă, limbaj, comunicare, stimularea dezvoltării, nedezvoltare.,

moderate mental disability, severe mental disability, language, communication, stimulation of language development, underdevelopment.