Articolul precedent |
Articolul urmator |
248 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 21:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.76+376.36 (3) |
Психология (3362) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (590) |
SM ISO690:2012 MAXIMCIUC, Victoria, BRAGA, Raisa. Aspectele terapiei logopedice la copii cu dizabilitate intelectuală. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 192-198. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.76+376.36 | ||||||
Pag. 192-198 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol se abordează problema asistenței logopedice la copiii cu dizabilități intelectuale (dizabilitate intelectuală moderată și severă). În urma studiului teoretic, am aflat că problema acordării asistenței logopedice copiilor cu dizabilități intelectuale moderate și severe este slab dezvoltată, metodele de studiere a vorbirii și comunicării la acest grup de copii nefiind bine dezvoltate și cercetate. Acesta a fost punctul motivant al cercetării noastre. Am constatat că gradul de deficiență intelectuală afectează direct proporțional dezvoltarea tuturor proceselor mentale, iar vorbirea și comunicarea nu fac excepție. Nedezvoltarea vorbirii și a comunicării este adesea cauza manifestării unui comportament inadecvat și, pe de altă parte, prezența hiper-tutelării și hipo - tutelării din partea rudelor. Dezvoltarea vorbirii la copiii cu un grad mediu de dizabilitate intelectuală: percepția și înțelegerea vorbirii - efectuează o acțiune conform instrucțiunilor verbale, arată obiectul numit în imagine, selectează și indică elementul numit; în propriul său discurs folosește o frază simplă obișnuită, repetă o propoziție simplă, pronunță cuvinte simple. Discursul la copii cu un grad sever: percepția și înțelegerea vorbirii - înțelege vorbirea abordată situațional. Discurs propriu - pronunță sunete izolate. A fost elaborat un program formativ, care și-a dovedit eficiența. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilitatea mintală moderată, severă, limbaj, comunicare, stimularea dezvoltării, nedezvoltare., moderate mental disability, severe mental disability, language, communication, stimulation of language development, underdevelopment. |
||||||
|