Comprehensiunea emoțiilor și abilitățile emoționale ale copiilor cu dizabilități de auz
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
246 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-27 19:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:376.353 (1)
Психология (3327)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (588)
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Comprehensiunea emoțiilor și abilitățile emoționale ale copiilor cu dizabilități de auz. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 129-135. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Comprehensiunea emoțiilor și abilitățile emoționale ale copiilor cu dizabilități de auz

CZU: 159.942:376.353

Pag. 129-135

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Inferioritatea dezvoltării comunicării verbale și emoționale induc la apariția și prezența problemelor în dezvoltarea emoțională a copiilor surzi încă din primele zile de viață, ceea ce provoacă dificultăți în socializarea acestor copii, adaptarea lor în societate. Subdezvoltarea gândirii verbal-logice şi a comunicării verbale la surzi afectează capacitatea de a trăi emoţiile altora, astfel consolidând un dezechilibru psiho-emoțional ale caracteristicile personale la copilul cu dizabilități de auz. Decalajul în dezvoltarea vorbirii afectează negativ conștientizarea stărilor emoționale proprii și ale altora și determină simplificarea relațiilor interpersonale.

The inferiority of the development of verbal and emotional communication leads to the appearance and presence of problems in the emotional development of deaf children from the first days of life, which causes difficulties in the socialization of these children, their adaptation in society. The underdevelopment of verbal-logical thinking and verbal communication in the deaf affects the ability to experience the emotions of others, thus consolidating a psycho-emotional imbalance of the personal characteristics of the hearing impaired child. The gap in the development of speech negatively affects the awareness of one's own and others' emotional states and determines the simplification of interpersonal relationships.

Cuvinte-cheie
dizabilitate de auz, comunicare verbală, emoţii, comunicare emoțională, relaţii interpersonale, relații afective, inteligență emoțională.