Învățământ special, învățământ incluziv: evoluții, transformări și perspective pentru Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
243 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 16:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1(478) (8)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (590)
SM ISO690:2012
MAXIMCIUC, Victoria, VASIAN, Tatiana. Învățământ special, învățământ incluziv: evoluții, transformări și perspective pentru Republica Moldova. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 61-67. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Învățământ special, învățământ incluziv: evoluții, transformări și perspective pentru Republica Moldova

CZU: 376.1(478)

Pag. 61-67

Maximciuc Victoria, Vasian Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Publicația de față prezintă un scurt jurnal privind evoluția sistemului educațional pentru copiii cu cerințe educaționale speciale în Republica Moldova în ultimii 50 de ani, reflectată prin prisma contribuției activității jubiliare a catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie Specială din cadrul Universității Pedagogice de Stat ”Ion Creangă” din Chișinău. Deopotrivă cu transformările la care a fost supus învățământul special în această perioadă, sub influența imensă a schimbării de paradigmă în abordareapersoanelor cu dizabilități, de la cea medicală la cea socială, sunt expuse și perspectivele de dezvoltare a sistemului educațional, pentru asigurarea unei educații de calitate pentru toți copiii.

The current publication presents a short journal on the evolution of the educational system for children with special educational requirements in the Republic of Moldova in the last 50 years, reflected through the contribution of the jubilee activity of the Department of Psychopedagogy and Special Psychopedagogy of the "Ion Creangă" State Pedagogical University in Chisinau. Along with the transformations special education was subjected to during this period, under the immense influence of the paradigm shift in the approach to people with disabilities, from the medical to the social one, the prospects for the development of the educational system are also exposed, to ensure a qualitative education for all children.

Cuvinte-cheie
copil cu cerințe educaționale speciale, copil cu dizabilităţi, psihopedagogie specială, învățământ special, învățământ incluziv, educație incluzivă,

child with special educational needs, child with disabilities, special psychopedagogy, special education, inclusive education.