Aplicarea metodelor interactive prin cooperare în învățământul primar, gimnazial și liceal
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
230 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 12:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:371.16 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
GRIGORCEA, Sofia, MUNTEANU, Oxana, CHIRIAC, Eugenia, NEDBALIUC, Boris. Aplicarea metodelor interactive prin cooperare în învățământul primar, gimnazial și liceal. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă, Ed. 10, 18-19 martie 2023, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2023, Ediția 10, Vol.2, pp. 111-114. ISBN 978-9975-46-716-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.18-19-03-2023.p111-114
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 10, Vol.2, 2023
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
10, Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2023

Aplicarea metodelor interactive prin cooperare în învățământul primar, gimnazial și liceal

Application of interactive methods through cooperation in primary, secondary and high school education

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.18-19-03-2023.p111-114
CZU: 37.016:371.16

Pag. 111-114

Grigorcea Sofia1, Munteanu Oxana2, Chiriac Eugenia1, Nedbaliuc Boris1
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Gimnaziul Hănășeni, raionul Leova
 
 
Disponibil în IBN: 25 aprilie 2023


Rezumat

Modern education reflects a new approach to education, where the role of the teacher in teaching is manifested through actions involving the student in the core of knowledge through various interactive methods based on cooperation. The didactic strategy of learning through cooperation is a way of organizing the activity through which interrelational exchanges are realized between the participants in the activity, through interpersonal processes of cooperation and constructive competition (schооlchildren/schооlchildrens, schооlchildren/schооlchildrens-teacher; schооlchildren/schооlchildrens-group), stimulating the schооlchildren activism in its interaction with the study material, with others, through processes of action and transformation of information.

Cuvinte-cheie
interactive methods, Cooperation, education, teacher