Analiza consumului de cafea prin anchetarea electronică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
337 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 19:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
303.7:612.393 (1)
Методы общественных наук. Методы и виды социологических исследований (176)
Физиология. Сравнительная физиология (725)
SM ISO690:2012
LUPAŞCO, Daniella. Analiza consumului de cafea prin anchetarea electronică. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 7, 9-10 februarie 2023, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2023, Ediția 7, pp. 211-212. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 7, 2023
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
7, Chişinău, Moldova, 9-10 februarie 2023

Analiza consumului de cafea prin anchetarea electronică

Analysis of coffee consumption by electronic survey

CZU: 303.7:612.393

Pag. 211-212

Lupaşco Daniella
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2023


Rezumat

Bolile hepatice cronice prezintă o cauză în creștere a morbidității și mortalității la nivel mondial. Cafeaua este asociată cu un risc redus de apariție a diferitor boli hepatice. Conform datelor oferite de Dietary Guidelines for Americans norma zilnică de cafeină prezintă 400 mg. O ceașcă de cafea poate fi de diferită mărime. Frapuccino (250 ml) – 65 mg cafeină/1 ceașcă & 6 cești prezintă norma/zi; Latte (340 ml) conține 65-175 mg cafeină/1 ceașcă & 5/6 cești prezintă norma/zi; Expresso (30ml) - 75mg cafeină/1 ceașcă & 4,5 cești prezintă norma/zi etc. Ne-am propus ca scop evaluarea consumului de cafea a grupului mic de persoane în privința consumului zilnic de cafea cu anchetarea în format electronic. În grupul țintă (lotul I) au fost incluși 15 p. cu vârsta între 30-65 ani: 3p. de sex masculin (20%) și 12 p. de sex feminin (80%). Din 15 persoane incluse în lot, au răspuns doar 9p. (60%) (lotul II), din care 8 femei (88,9%) și 1 bărbat (11,1%.). Participanții anchetați au răspuns la 15 întrebări legate de consumul de cafea. Privind frecvența consumului de cafea în lotul II au fost înregistrate următoarele date: pentru consumul de cafea de 2-3 ori/zi 6 p. (66,7%), nu în fiecare zi 1 p. (11,1%), mai mult de 3 ori/zi 1p. (11,1%), și o dată/zi 1 p. (11,1%). Pentru înlocuirea unei cești de cafea pe alt produs sau băutură au fost propuse pentru alegere 6 variante, cu posibilitatea alegerii unei sau câtorva variante concomitent, dintre care au fost alese 5: 5 p. (41,7%) pentru ciocolata neagră, 4 p. (33,3%) pentru ceai verde, 4 p. (8,3%) pentru măr, 4p. (8,3%) pentru nuci și 4 p. (8,3%) pentru alt produs. Tipul intervenției alese, poate fi implementat în grupul mai mare decât cel analizat, și poate duce la schimbarea comportamentului subiecților spre o motivație automată de înlocuire a unei cești de cafea pe zi: pe ciocolată, ceai verde, măr etc., având un efect pozitiv asupra organismului și sănătății.