Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1586 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-29 23:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
392.1 (30) |
Нравы и обычаи в частной жизни (263) |
SM ISO690:2012 OSADCI, Raisa. Treceri iniţiatice în denominaţia tradiţională a nou-născutului
. In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2007, nr. 2, pp. 87-91. ISSN 1857-2049. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | |||||
Numărul 2 / 2007 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | |||||
|
|||||
CZU: 392.1 | |||||
Pag. 87-91 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Orice iniţiere inserează în mod obligatoriu câteva elemente: moartea rituală, revelaţia divinităţii, reînvierea neofitului, oficierea ritualului de către sacerdot. Este acceptat că sistemul obiceiurilor de naştere asigură în aspect ritualic marea trecere a individului din lumea de dincolo în lumea de aici. O schimbare de asemenea proporţii nu se poate realiza fără iniţieri. În ansamblul magico-ritualic al obiceiurilor de naştere se evidenţiază trei praguri de trecere iniţiatică: prima spălare, prima scăldătoare şi botezul. Ritualurile menţionate au aceeaşi funcţie – cea de dezagregare a nou-născutului de la lumea cealaltă şi de agregare a lui în lumea aceasta, deosebindu-se totuşi prin amploarea lor şi prin forţa de metamorfizare. Se prea poate că toate aceste trei ritualuri iniţiatice au avut la începuturi funcţii denominative. Actualmente, numai botezul creştin are funcţii denominative depline, iar prima scaldă şi le-a menţinut doar parţial. |
|||||
Cuvinte-cheie denominaţie, iniţiere, naştere, neofit, nou-năsut, renaştere, trecere., moarte, moaşă |
|||||
|