Modelul funcțional al parteneriatului educațional contemporan
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
343 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 22:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.06 (13)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2007)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, ANDRASCIUC, Vasilica. Modelul funcțional al parteneriatului educațional contemporan. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 78-87. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.78-87
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Modelul funcțional al parteneriatului educațional contemporan

The functional model of contemporary educational partnership

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.78-87
CZU: 373.06

Pag. 78-87

Antoci Diana, Andrasciuc Vasilica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

Parteneriatul educațional desfășurat la oricare nivel de învățământ fie (preșcolar, primar, gimnazial, liceal) este esențial pentru dezvoltarea copilului. Un aspect important abordat în articolul dat constituie procesul de socializare, realizat în cadrul parteneriatului educațional, care este necesar pentru copii, părinți și cadre didactice. Analiza surselor științifice a permis să identificăm componentele structurale ale parteneriatului educațional și în procesul de realizare a acestuia ar fi indicat să ne axăm și să luăm în considerație următoarele elemente: comunicare, conformitate, creativitate, coerența, coeziune, eficiență. Evaluarea și dezvoltarea parteneriatului din perspectiva conținuturilor nominalizate va asigura atingerea scopului și obiectivelor înaintate, vizibilitatea rezultatelor așteptate în urma desfășurării și dezvoltării parteneriatului educațional.

The educational partnership carried out at any level of education, be it preschool, primary, secondary, high school, is essential for the personality’s development. An important aspect addressed in this article is the socialization process, carried out within the educational partnership, which is necessary for children, parents and teachers. The analysis of scientific sources allowed us to identify the structural components of the educational partnership and in the process of its realization it would be advisable to focus and take into account the following elements: communication, compliance, creativity, coherence, cohesion, efficiency. The evaluation and development of the partnership from the perspective of the nominated contents will ensure the achievement of the purpose and objectives put forward, the visibility of the expected results following the accomplishment and development of the educational partnership.

Cuvinte-cheie
parteneriat educaţional, comunicare, conformitate, creativitate, coerenţă, coeziune, eficienţă, socializare,

educational partnership, communication, conformity, creativity, coherence, cohésion, efficiency, socialization