Explorarea didactică a terminologiei filologice
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
142 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 11:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026:811.135.1’27 (1)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1201)
Балканские романские языки (1455)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Explorarea didactică a terminologiei filologice . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 38-43. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p38-43
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Explorarea didactică a terminologiei filologice

The didactic exploration of philological terminology

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p38-43
CZU: 37.026:811.135.1’27

Pag. 38-43

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

Philological terminology represents a significant segment of a modern student‘s active vocabulary. The issue of terminology assimilation emerges in connection with quantitative limits, i.e. how many terms ought the student know at a certain schooling stage, a list of such terms (which implies a decision about which terms are unavoidable in a learning context), as well as how such terms ought to be reflected in classroom strategies, which in turn are anticipated by the school textbook offer. The concept of didactic definition – a minimal and reduced one, compared with lexicographic or encyclopaedical definition – is explored in modern textbooks and yet seems rather insufficient, lacking a relevant example. Philological terminology ought to be explored through appropriate tasks, aiming for subsequent comprehension and application.

Cuvinte-cheie
curriculum, term, communication, definition, strategy