Articolul precedent |
Articolul urmator |
241 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-07 09:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947.5:37.047/.48 (1) |
Психология (3327) |
Воспитание. Обучение. Образование (14078) |
SM ISO690:2012 PLEŞCA, Maria. Motivația școlară și autodeterminarea profesională la adolescenți. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 22-27. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p22-27 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
|||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p22-27 | |||||
CZU: 159.947.5:37.047/.48 | |||||
Pag. 22-27 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Professional self-determination is part of a larger process of the mechanism of life independent choice in addition to social, family and personal. It involves making decisions on three aspects of the activity: the profession, the specialty, the approach and the ways of professional training. When the school and / or professional choice is made according to the strongest unmet need at that moment, and along the way there is an evolution or a motivational progress, the individual is more closely linked to the activity (school or professional). If the choice is based on secondary and especially external reasons, it leads to failures doubled by dissatisfaction, poor integration (school or professional), dropout tendencies, etc. |
|||||
Cuvinte-cheie motive, school motivation, professional self-determination, profession, adolescence |
|||||
|