Motivația școlară și autodeterminarea profesională la adolescenți
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
241 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 09:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.5:37.047/.48 (1)
Психология (3327)
Воспитание. Обучение. Образование (14078)
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Maria. Motivația școlară și autodeterminarea profesională la adolescenți. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 22-27. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p22-27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Motivația școlară și autodeterminarea profesională la adolescenți

Motivation in school and self-determination at teenagers

DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p22-27
CZU: 159.947.5:37.047/.48

Pag. 22-27

Pleşca Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

Professional self-determination is part of a larger process of the mechanism of life independent choice in addition to social, family and personal. It involves making decisions on three aspects of the activity: the profession, the specialty, the approach and the ways of professional training. When the school and / or professional choice is made according to the strongest unmet need at that moment, and along the way there is an evolution or a motivational progress, the individual is more closely linked to the activity (school or professional). If the choice is based on secondary and especially external reasons, it leads to failures doubled by dissatisfaction, poor integration (school or professional), dropout tendencies, etc.

Cuvinte-cheie
motive, school motivation, professional self-determination, profession, adolescence