Abandonul şcolar: abordare psihologică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
3670 959
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 21:09
SM ISO690:2012
UNCU, Veronica, PENU, Maria. Abandonul şcolar: abordare psihologică. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2011, nr. 3, pp. 42-46. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3 / 2011 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Abandonul şcolar: abordare psihologică

Pag. 42-46

Uncu Veronica, Penu Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

In this article refl ect the image of science is a complex psychological problems serious enough as early school leaving. The notion of “school abandon” is used in the sense of leaving the system of education before graduating the compulsory school system. Children as a vulnerable social groups often resort to this extreme decision, having as a primary reason of psychological factors.

Cuvinte-cheie
abandon şcolar,

factori de natură psihologică, dimensiunea vizibilă, „efect de halo”, dimensiunea invizibilă