Articolul precedent |
Articolul urmator |
409 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 09:20 |
SM ISO690:2012 MORARU, Victor. „Noua” comunicare politică: aspecte definitorii. In: Sesiunea științifică de primăvara a Academiei Oamenilor de Știință din România, Ed. 1, 24 martie 2017, București. București, România: Academia Oamenilor de Ştiinţă din România, 2017, p. 52. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiunea științifică de primăvara a Academiei Oamenilor de Știință din România 2017 | ||||||
Sesiunea "Sesiunea științifică de primăvara a Academiei Oamenilor de Știință din România" 1, București, Romania, 24 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 52-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul comunicării politice însumează retorica politică, actele de comunicare simbolică, precum și unele acțiuni cu conotație (finalitate) politică. Delimitarea mesajului în baza criteriului intenția emițătorului vis-à-vis de mediul politic oferă oportunitatea relevării caracteristicilor actuale ale procesului de transmitere-receptare a mesajelor politice și explicării schimbărilor survenite: mesajul unidirecțional este substituit de dialog. Transformarea comunicării politice (adresată de la actor politic la public și de la public la actor politic) este condiționată de un șir factori, printre care: caracterul interactiv al noilor media, feed-back-ul în timp real dintre emițător și receptor, transparența informației și libertatea sporită de exprimare, facilitată de emergența și dezvoltarea noilor tehnologii. Modificarea raportului dintre actorii politici și cetățeni este una dintre consecințele diversificării mijlocelor de comunicare, a perfecționării tehnicii și metodelor din domeniul comunicării mediatice. Devine evidentă proliferarea personalizării și spectacularizării mediatice a politicii, creșterea importanței mediului online pentru comunicarea politică. Comunicarea electorală actuală, total diferită de cea a modelului de marketing politic al sec. XX, oferă posibilitate alegătorilor să se implice activ în campaniile electorale prin intermediul rețelelor de socializare, e-mail-urilor, sms-urilor, forumurilor de pe site-uri ș.a. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare politică, noile media, dialog democratic, spectacularizarea politicii, personalizarea politicii, modelul marketingului politic, political communication, new media, democratic dialogue, spectacularization of politics, personalization of politics, political marketing model |
||||||
|