„Noua” comunicare politică: aspecte definitorii
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
409 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 09:20
SM ISO690:2012
MORARU, Victor. „Noua” comunicare politică: aspecte definitorii. In: Sesiunea științifică de primăvara a Academiei Oamenilor de Știință din România, Ed. 1, 24 martie 2017, București. București, România: Academia Oamenilor de Ştiinţă din România, 2017, p. 52.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiunea științifică de primăvara a Academiei Oamenilor de Știință din România 2017
Sesiunea "Sesiunea științifică de primăvara a Academiei Oamenilor de Știință din România"
1, București, Romania, 24 martie 2017

„Noua” comunicare politică: aspecte definitorii

The „new” political communication: defining issues


Pag. 52-52

Moraru Victor12
 
1 Academia de Ştiinţe a Moldovei,
2 Academia Oamenilor de Știință din România
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2023


Rezumat

Conceptul comunicării politice însumează retorica politică, actele de comunicare simbolică, precum și unele acțiuni cu conotație (finalitate) politică. Delimitarea mesajului în baza criteriului intenția emițătorului vis-à-vis de mediul politic oferă oportunitatea relevării caracteristicilor actuale ale procesului de transmitere-receptare a mesajelor politice și explicării schimbărilor survenite: mesajul unidirecțional este substituit de dialog. Transformarea comunicării politice (adresată de la actor politic la public și de la public la actor politic) este condiționată de un șir factori, printre care: caracterul interactiv al noilor media, feed-back-ul în timp real dintre emițător și receptor, transparența informației și libertatea sporită de exprimare, facilitată de emergența și dezvoltarea noilor tehnologii. Modificarea raportului dintre actorii politici și cetățeni este una dintre consecințele diversificării mijlocelor de comunicare, a perfecționării tehnicii și metodelor din domeniul comunicării mediatice. Devine evidentă proliferarea personalizării și spectacularizării mediatice a politicii, creșterea importanței mediului online pentru comunicarea politică. Comunicarea electorală actuală, total diferită de cea a modelului de marketing politic al sec. XX, oferă posibilitate alegătorilor să se implice activ în campaniile electorale prin intermediul rețelelor de socializare, e-mail-urilor, sms-urilor, forumurilor de pe site-uri ș.a.

The concept of political communication sums up the political rhetoric, acts of symbolic communication, as well as some actions with political connotation (finality). The message demarcation criterion, defined on the basis of the intention of emitter to the political environment offers the opportunity of identifying the actual characteristics of the process of transmission-reception of political messages and explaining the changes: the unidirectional message is substituted by dialogue. The transformation of political communication (addressed to political actor from the public and from public to political actor) is subject to a number of factors, including: interactivity of new media, feed-back in real time between transmitter and receiver, transparency of information and increased freedom of expression, facilitated by the emergence and development of new technologies. Changing the relationship between political actors and citizens is one of the consequences of the diversification of the means of communication, to improve techniques and methods of media communication. The proliferation of personalization and spectacularization of politics, the increasing importance of the online political communication have become evident. Current electoral communication, totally different from that of the political marketing of the 20th century, offers to the voters the effective opportunity to be actively involved in election campaigns through social networks, e-mail, SMS, forums on websites, etc.

Cuvinte-cheie
comunicare politică, noile media, dialog democratic, spectacularizarea politicii, personalizarea politicii, modelul marketingului politic,

political communication, new media, democratic dialogue, spectacularization of politics, personalization of politics, political marketing model