Proiectul-metodă de comunicare transdisciplinară despre valorile naționale tradiționale
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
267 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-17 17:25
SM ISO690:2012
APREOTESEI, Maria Diana. Proiectul-metodă de comunicare transdisciplinară despre valorile naționale tradiționale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 5-12. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Proiectul-metodă de comunicare transdisciplinară despre valorile naționale tradiționale


Pag. 5-12

Apreotesei Maria Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

The integrated approach to the curriculum calls for the creation of connections between disparate acquired competencies / units of competences, across different disciplines. Such an approach no longer focuses on discipline, but transcends them, subordinating them to the child - the subject of training. Learning based on the method of projects of interdisciplinary and transdisciplinary possibilities of local, national and universal traditional values. Students apply and integrate the content of several disciplines at different times of the project. The realization of the project gives meaning and significance to the knowledge, due to the high degree of immediate applicability. The skills that project-based learning develops are real-world work skills, skills required by employers in the workplace that students will occupy in the future, such as the ability to work in a team, to make good decisions, to take the initiative and to solve complex problems.

Abordarea integrată a curriculumului solicită crearea de conexiuni între competenţe/unităţi de competenţe dobândite disparat, în cadrul diferitelor discipline. O asemenea abordare nu se mai centrează pe discipline, ci le transcende, subordonându-le copilului – subiectului formării. Învăţarea bazată pe metoda proiectului asigură posibilitatea abordării interdisciplinare şi transdisciplinare a valorilor tradiționale locale, naționale și universale. Elevii aplică şi integrează conţinutul mai multor discipline în diferite momente ale realizării proiectului. Realizarea proiectului dă sens şi semnificaţie cunoştinţelor, datorită gradului înalt aplicabilitate imediată. Abilităţile pe care le dezvoltă învăţarea bazată pe proiect sunt abilităţi de lucru necesare în lumea reală, abilităţi cerute de angajatori la locul de muncă pe care elevii îl vor ocupa în viitor, cum ar fi abilitatea de a lucra în echipă, de a lua decizii bine fondate, de a avea iniţiativă şi de a rezolva probleme complexe.

Cuvinte-cheie
abordare integrată, comunicare, transdisciplinaritate, metoda Proiectului, caracter interdisciplinar, valori tradiționale locale,

integrated approach, communication, transdisciplinarity, project method, interdisciplinary character, local traditional values