Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
398.9+81'373.2 (1) |
Фольклор в узком смысле (601) |
Языкознание и языки. Лингвистика (4301) |
![]() DUMITRU, Cosmina Nicoleta. The representation of self in class activities based on proverbs and sayings. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației. Vol.9, Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, pp. 398-405. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
|||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | |||||
|
|||||
CZU: 398.9+81'373.2 | |||||
Pag. 398-405 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Lucrarea de față s-a conturat în urma parcurgerii de-a lungul anului școlar precedent, împreună cu una dintre clasele a VI-a din încadrare, a unui curs opțional de tip Curriculum la Decizia Școlii. Disciplina a fost intitulată „Reading to Learn” și a vizat stimularea interesului elevilor pentru lecturarea unor texte variate, urmărind sensibilizarea interculturală și dezvoltarea competențelor de comunicare, totul pornind de la premisa că învățarea oricărei limbi străine se produce concomitent cu însușirea unor aspecte specifice culturii în care s-a dezvoltat limba vizată. Aproape orice tip de text (proverbul fiind inclus în listă) poate servi drept punct de plecare în sublinierea unor stereotipuri culturale, în evidențierea naturii plurifațetate a sinelui și în prezentarea diversității culturale. Unul dintre conținuturile tematice incluse în programa disciplinei a avut la bază utilizarea proverbelor în cadrul activităților orei de limba engleză, cu intenția de a îi ajuta pe elevi să observe și să explice specificitatea culturală și diversele aspecte ale identității. Pe de o parte, dimensiunile reduse ale proverbelor nu descurajează elevii; dimpotrivă, îi motivează să parcurgă sarcinile de lucru și să dorească să ia parte la activități, să producă mesaje în limba engleză și să își exprime opiniile în legătură cu subiectul. Pe de altă parte, proverbele ilustrează adesea modul în care oamenii generalizează idei, transmit sfaturi și înțelepciune sau experimentează apartenența la un anumit grup social. Lucrarea va prezenta procedurile și rezultatele activităților bazate pe aceste texte de dimensiuni reduse (proverbele), derulate împreună cu elevii mei în cadrul disciplinei opționale mai sus precizate. |
|||||
Cuvinte-cheie proverb, zicătoare, înţelepciune, stereotip, cultură, identitate culturală, Sine, proverb, saying, wisdom, stereotype, culture, cultural identity, self |
|||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="The representation of self in class activities based on proverbs and sayings"> <meta name="citation_author" content="Dumitru Cosmina Nicoleta"> <meta name="citation_publication_date" content="2022"> <meta name="citation_collection_title" content="Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"> <meta name="citation_volume" content="Vol.9, Partea 2"> <meta name="citation_firstpage" content="398"> <meta name="citation_lastpage" content="405"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/398-405_0.pdf">