Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-20 11:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02+37.036 (3) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1007) |
![]() БОБРОВА, Юлиана. Влияние творческих заданий на формирование познавательного интереса учащихся в учебно-воспитательном процессе . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 41-46. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
|||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02+37.036 | |||||
Pag. 41-46 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
The article reveals the methodological and didactic possibilities of creative tasks as a multifunctional tool for the formation of students' cognitive interest in learning. The methodological foundations of the development of the cognitive interest of schoolchildren, the ways of its formation in the classroom are considered, the most effective ways to achieve a high level of cognitive interest are identified. The high role of the use of active forms of work in the educational process is noted, the important role of the teacher in guiding the development of the child is emphasized. The article also demonstrates practical exercises that develop thinking, communication skills, which increase the mental activity of students. An example of a creative task is shown, which contributes to the successful formation of cognitive interest among students, but most importantly, provides feedback to students. |
|||||
Cuvinte-cheie cognitive interest, learning, creative tasks, development, efficiency, познавательный интерес, обучение, творческие задания, развитие, эффективность |
|||||
|