Articolul precedent |
Articolul urmator |
249 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-12 13:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.035 (15) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2002) |
SM ISO690:2012 CONSTANTIN, Genoveca. Orientari cu caracter educational in vederea valorizarii drepturilor copiilor. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 312-317. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.035 | ||||||
Pag. 312-317 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The interest in the rights of the child arose in the second half of the nineteenth century, when the first movement concerned with child development issues arose, advocating for its protection against neglect, exploitation and violence. Currently, the elaboration of the National Strategy for the protection and promotion of children's rights is taking place at a time of reconfiguration of all public policies, in all sectors. The strategy aims to ensure an effective framework for implementing the main priorities in the field of children's policies of the Government Program, designed so as to "allow conditions for the development and training of children from birth to adulthood". |
||||||
Cuvinte-cheie valorisation, children's rights, educational environments, development, public policy, valorizare, drepturile copilului, medii educaţionale, dezvoltare, Politici publice |
||||||
|