Articolul precedent |
Articolul urmator |
362 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 10:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.025 (17) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (1985) |
SM ISO690:2012 VRABIE, Silvia, ARTIMENCO, Miroslava. Formation of self-knowledge competence in primary school students in the discipline of personal development. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 79-88. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | |||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | |||||
|
|||||
CZU: 373.3.025 | |||||
Pag. 79-88 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Personal development education is part of all school subjects and is always related to the content that refers to the current stage of student development. Life skills training is becoming increasingly complex during the compulsory school curriculum. Personal development begins at an early age, with the entry into the school system, in kindergarten or primary school, and lasts until the end of compulsory education. Through the discipline of Personal Development, the aim is to form in students the competence of self-knowledge and at the same time a strategic attitude, which is characterized by initiative, proactive behavior in personal and social life, risk anticipation and design of compensatory actions. |
|||||
Cuvinte-cheie self-knowledge competence, methods of self-knowledge, personal development, competență de autocunoaștere, metode de autocunoaștere, dezvoltare personală |
|||||
|