Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
442 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 19:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (948) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
SM ISO690:2012 GLOBU, Nelea. Tendinţe și provocări din perspectiva dezvoltării personale. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 34-38. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.12 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 34-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol ne propunem să reflectăm asupra provocărilor actuale din educație și tendințelor în didactica disciplinelor școlare, inclusiv a obiectului Dezvoltare personală. Tendințele de politică educațională din ultimele decenii din Republica Moldova au generat o dezvoltare și actualizare a curriculumului național. Intensificarea centrării curriculumului pe elev prin diversificarea ofertelor de discipline, propunerea ariei curriculare „Consiliere și dezvoltare personală” cu disciplina de studiu Dezvoltarea personală fac parte din lista demersurilor inovative ale procesului educațional. Astfel, devine necesară identificarea unor premise teoretice de învățare a elevilor în contextul dezvoltării personale. Teoriile moderne de învățare, care au stat la baza actualizării curriculare la disciplinele școlare, ne propun niște modele de învățare pentru formarea personalității de mâine și repere în dezvoltarea personală a elevilor. În acest scop ne-am propus să reflectăm asupra unor tendințe actuale și provocări în educație din perspectiva dezvoltării personale a elevului. |
||||||
Cuvinte-cheie tendinţe, modernizare, dezvoltare personală, constructivism, educaţie centrată pe elev, trends, modernization, personal development, constructivism, student-centered education |
||||||
|