Tendinţe și provocări din perspectiva dezvoltării personale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
442 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (948)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Tendinţe și provocări din perspectiva dezvoltării personale. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 34-38. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470

Tendinţe și provocări din perspectiva dezvoltării personale

Tendencies and challenges from the perspective of personal development

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.12
CZU: 37.015

Pag. 34-38

Globu Nelea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 octombrie 2022


Rezumat

În prezentul articol ne propunem să reflectăm asupra provocărilor actuale din educație și tendințelor în didactica disciplinelor școlare, inclusiv a obiectului Dezvoltare personală. Tendințele de politică educațională din ultimele decenii din Republica Moldova au generat o dezvoltare și actualizare a curriculumului național. Intensificarea centrării curriculumului pe elev prin diversificarea ofertelor de discipline, propunerea ariei curriculare „Consiliere și dezvoltare personală” cu disciplina de studiu Dezvoltarea personală fac parte din lista demersurilor inovative ale procesului educațional. Astfel, devine necesară identificarea unor premise teoretice de învățare a elevilor în contextul dezvoltării personale. Teoriile moderne de învățare, care au stat la baza actualizării curriculare la disciplinele școlare, ne propun niște modele de învățare pentru formarea personalității de mâine și repere în dezvoltarea personală a elevilor. În acest scop ne-am propus să reflectăm asupra unor tendințe actuale și provocări în educație din perspectiva dezvoltării personale a elevului.

n this article we aim to reflect on current challenges in education and trends in the teaching of school subjects, including personal development. The trends of educational policy in the last decades in the Republic of Moldova have generated development, updating of the national curriculum. Intensifying the focus of the curriculum on the student by diversifying the offers of disciplines: proposing the curricular area „Counseling and personal development” with the study discipline Personal development is one of the list of innovative approaches to the educational process. In this context, it becomes necessary to identify some theoretical premises for students’ learning in the context of personal development. Modern learning theories, which have been the basis for curricular updating in school subjects, offer us some learning models for the formation of tomorrow’s personality and landmarks in the personal development of students. For this purpose, we aimed to reflect on some current trends and challenges in education from the perspective of the student’s personal development.

Cuvinte-cheie
tendinţe, modernizare, dezvoltare personală, constructivism, educaţie centrată pe elev,

trends, modernization, personal development, constructivism, student-centered education