Durch lesen zur förderung der kommunikativen kompetenz im daf-unterricht
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
459 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 13:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (480)
Организация обучения (530)
SM ISO690:2012
CUTCOVSCHI, Ludmila. Durch lesen zur förderung der kommunikativen kompetenz im daf-unterricht. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 18-21. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470

Durch lesen zur förderung der kommunikativen kompetenz im daf-unterricht

Dezvoltarea competenţei de comunicare la lecţiile de limbă germană prin intermediul lecturii

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.17
CZU: 37.091

Pag. 18-21

Cutcovschi Ludmila12
 
1 Staatliche Universität Moldawien,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 20 octombrie 2022


Rezumat

In digitalen Zeiten ist das Lesen eines klassischen Buches zu einer Herausforderung geworden, sowohl für Schüler als auch für Lehrer. Dieser Artikel berichtet über die Relevanz des Lesens im Deutschunterricht. Eine Gruppe von Deutschlehrern entschied sich, die neuen Technologien aufzugeben und schlug den Schülern der Klassen V-VII vor, während des Unterrichts schöne Literatur zu lesen, die ihrem Alter, Niveau und ihren Interessen entspricht. Das Ergebnis übertraf alle Erwartungen. Die Schüler lasen und arbeiteten mit großem Interesse und Leichtigkeit an dem Text, und alle Schüler waren aktiv. Der Leseunterricht fand jeden Donnerstag statt und den Beobachtungen der Lehrer, aber auch den Worten der Schüler zufolge, freuten sich die Schüler auf diesen Unterricht. Die Schlussfolgerung wäre: Die Schüler hatten etwas Neues im Unterricht, sowohl in Form als auch Inhalt; heutige Kinder, Kinder einer anderen Generation nehmen eine Fremdsprache besser durch fertige Strukturen wahr, aber nicht durch getrennte Wörter; Der Inhalt hat auch eine zusammenhängende Geschichte, durch die Kinder eine andere Welt kennenzulernen. Abschließend möchten wir allen Fremdsprachenlehrern empfehlen, während des Unterrichts mit ihren Schülern Bücher zu lesen, da dies eine didaktische Strategie ist, die gute Ergebnisse im Prozess des Fremdsprachenlernens bringt.

În acord cu necesitățile digitale lecturarea unei cărți clasice a devenit o provocare, atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Acest articol pune în vizor relevanța lecturii la lecțiile de limbă germană. Un grup de profesori de limbă germană a decis să renunțe la noile tehnologii și a propus elevilor din clasele a V-VII-a să citească în cadrul lecțiilor literatură artistică corespunzătoare vârstei, nivelului și intereselor lor. Rezultatul obținut a depășit orice așteptare. Elevii au citit și au lucrat cu textul cu mare interes, ușurință și au fost motivați să învețe. Lecțiile de lectură se desfășurau în fiecare zi de joi și din observările cadrelor didactice, dar și din spusele elevilor, aceștia așteptau cu nerăbdare orele. Elevii au dezbătut la lecții un subiect inedit, atât ca formă cât și conținut. Copiii de astăzi sunt din altă generație, copii care percep mai bine o limbă străină prin structuri gata formate, dar nu prin cuvinte izolate/ separate; conținutul are și el o istorie închegată prin care copiii cunosc o altă lume. De aceea recomandăm tuturor profesorilor de limbi străine să citească cu discipolii cărți în cadrul orelor, fiindcă este o strategie didactică eficientă, care aduce rezultate considerabile în procesul studierii limbilor străine.

Cuvinte-cheie
DaF-Unterricht, Lesen, kommunikative Kompetenz, Motivieren, Herausforderung,

lecții de limbă germană, lectură, competenţă de comunicare, motivaţie, provocare