Copiii dotați/talentați – Cadrul de referință al învățământului artistic extrașcolar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
239 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 14:32
SM ISO690:2012
BULARGA, Tatiana. Copiii dotați/talentați – Cadrul de referință al învățământului artistic extrașcolar. In: Geniu, talent, creativitate : - o perspectivă socio-culturală, Ed. XIII, 1 mai 2022, Iași. Iași, România: 2022, Volumul II, pp. 15-19. ISBN 978-606-685-906-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Geniu, talent, creativitate
Volumul II, 2022
Conferința "Geniu, Talent, Creativitate - o perspectivă socio-culturală"
XIII, Iași, Romania, 1 mai 2022

Copiii dotați/talentați – Cadrul de referință al învățământului artistic extrașcolar

Gifted/talented children - The reference framework for extracurricular art education


Pag. 15-19

Bularga Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2022


Rezumat

Every human being is born with a genetic program consisting of a series of qualities/ availabilities, which during its daily evolution, depending on the conditions of development/ formation, can attest both a considerable dynamic growth and a latent state of stagnation, slowed development. The contemporary school, the social institutions (society, family, cultural associations) contribute to the creation of favorable conditions for the multidimensional manifestation of the capacities and abilities of children and adolescents, in the most diverse fields of activity, both in the class and in the extracurricular activities.

Cuvinte-cheie
artistic education, gifted children, talent, predispositions, capacities, development, intelligence