Dimensiuni conceptuale ale evaluării competenţelor artistice în contextul educaţiei şi învăţământului extraşcolar din Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
226 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-06 18:41
SM ISO690:2012
COSUMOV, Marina. Dimensiuni conceptuale ale evaluării competenţelor artistice în contextul educaţiei şi învăţământului extraşcolar din Republica Moldova. In: Geniu, talent, creativitate : - o perspectivă socio-culturală, Ed. XIII, 1 mai 2022, Iași. Iași, România: 2022, Volumul II, pp. 9-14. ISBN 978-606-685-906-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Geniu, talent, creativitate
Volumul II, 2022
Conferința "Geniu, Talent, Creativitate - o perspectivă socio-culturală"
XIII, Iași, Romania, 1 mai 2022

Dimensiuni conceptuale ale evaluării competenţelor artistice în contextul educaţiei şi învăţământului extraşcolar din Republica Moldova

Conceptual dimensions of the assessment of artistic competences in the context of extracurricular education and education from Republic of Moldova


Pag. 9-14

Cosumov Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2022


Rezumat

Evaluation is an organic component of the educational process. Or, any educational process is carried out and completed by evaluation, as a knowledge and recognition of the results of the acquisition and training process. Focusing the teaching-learning-assessment process on the training /continuous development of artistic skills involves performing the assessment throughout the entire training process. The evaluation of artistic competencies will bear the imprint of the field of extracurricular artistic education, in which it does not manifest itself as a separate product from the student's activity; it is constituted within the practical forms of knowledge and acquisition of the values of art.

Cuvinte-cheie
artistic skills, artistic field, evaluation proces