Nevoia competenței umaniste în învățare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
257 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-12 19:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7.017.92 (7)
Общая теория искусства. Философия искусства. Эстетика. Проблемы эстетического вкуса. Принципы композиции, пропорции, зрительных эффектов (108)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Nevoia competenței umaniste în învățare . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 10-15. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038976
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455

Nevoia competenței umaniste în învățare

The Need for Humanistic Competence in Learning

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038976
CZU: 7.017.92

Pag. 10-15

Callo Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2022


Rezumat

Articolul își propune să evidențieze câteva dintre sursele semnificative ale competenței umaniste, prezentând, în consecință, câteva idei legate de modul în care putem accepta acest tip de competențe. Practicile dezvoltate în domeniu par încă necunoscute sau chiar timide. În contextul previziunilor competențelor-cheie, retorica în domeniul învățării își propune un răspuns formativ legat de un comportament evident, perceptibil al elevului. În acest sens, punerea accentului pe competența umanistă ca proces care însoțește învățarea reprezintă unul din răspunsurile realiste la provocările societății cunoașterii. Pornim de la faptul că relevanța învățării nu va putea fi atinsă fără o perspectivă completă asupra competențelor, ceea ce presupune și implicarea omenescului în formarea personalității elevului printr-o acțiune circumscrisă în „marginile” umanului.

The article aims to highlight some of the significant sources of humanistic competence and, in doing so, some ideas about how we can embrace this kind of competence. The practices developed in this field still seem unknown or even timid. In the context of the predictions of key competences, the rhetoric in the field of learning proposes a formative response related to an obvious, perceptible behavior of the student. In this sense, emphasizing humanistic competence as a process that accompanies learning represents one of the realistic responses to the challenges of the knowledge society. We start from the fact that the relevance of learning will not be achieved without a complete perspective on skills, which also implies the involvement of the humane in the formation of the student’s personality through an action circumscribed in the “margins” of the humane

Cuvinte-cheie
competență umanistă, a învăța cu sufletul, situații de competență, familie de situații, acţiune, omenie, nevoie,

humanistic competence, learning with the soul, competence situations, family of situations, action, humanity, need