Articolul precedent |
Articolul urmator |
556 93 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 14:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947.5:371.212+371.12 (1) |
Психология (3383) |
Воспитание. Обучение. Образование (14306) |
SM ISO690:2012 VETRILĂ, Sorina, SILISTRARU, Nicolae. Teorii şi modele ale motivaţiei în context şcolar. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 173-179. ISBN 978-9975-76-398-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dialog intercultural polono-moldovenesc Vol. V, nr.1, 2022 |
||||||
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc" Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.947.5:371.212+371.12 | ||||||
Pag. 173-179 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motivaţia reprezintă totalitatea proceselor interne care activează, orientează şi susţin comportamentele noastre. Prin caracterul ei specific, motivaţia ne orientează spre rezolvarea unor probleme specifice, adică „suntem motivaţi să facem ceva anume”. Reuşita şcolară a unui elev este determinată nu doar de abilităţile lui cognitive, ci şi de o serie de componente motivaţionale de bază (scopuri, interese, trebuinţe), precum şi de corelatele acestora (nivel de auto-eficacitate, trăiri emoţionale, nivel de activare, nivel de expectanţă şi nivel de aspiraţie). De asemenea, calitatea achiziţiilor elevilor (modul de organizare a cunoştinţelor, reflecţia constantă asupra propriei performanţe, profunzimea de procesare etc.) este mediată în mare măsură de structurile motivaţionale ale acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie teorii, modele, motivaţie, context școlar, elev, profesor, theories, Models, motivation, school context, student, teacher |
||||||
|