Teorii şi modele ale motivaţiei în context şcolar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
556 93
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 14:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.5:371.212+371.12 (1)
Психология (3383)
Воспитание. Обучение. Образование (14306)
SM ISO690:2012
VETRILĂ, Sorina, SILISTRARU, Nicolae. Teorii şi modele ale motivaţiei în context şcolar. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 173-179. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.1, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Teorii şi modele ale motivaţiei în context şcolar

Theories and models of motivation in the school context

CZU: 159.947.5:371.212+371.12

Pag. 173-179

Vetrilă Sorina, Silistraru Nicolae
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2022


Rezumat

Motivaţia reprezintă totalitatea proceselor interne care activează, orientează şi susţin comportamentele noastre. Prin caracterul ei specific, motivaţia ne orientează spre rezolvarea unor probleme specifice, adică „suntem motivaţi să facem ceva anume”. Reuşita şcolară a unui elev este determinată nu doar de abilităţile lui cognitive, ci şi de o serie de componente motivaţionale de bază (scopuri, interese, trebuinţe), precum şi de corelatele acestora (nivel de auto-eficacitate, trăiri emoţionale, nivel de activare, nivel de expectanţă şi nivel de aspiraţie). De asemenea, calitatea achiziţiilor elevilor (modul de organizare a cunoştinţelor, reflecţia constantă asupra propriei performanţe, profunzimea de procesare etc.) este mediată în mare măsură de structurile motivaţionale ale acestora.

Motivation is the totality of internal processes that activate, guide, and sustain our behaviors. Due to its specific character, motivation guides us to solve specific problems, ie "we are motivated to do something specific". A student's academic success is determined not only by his cognitive abilities, but also by a series of basic motivational components (goals, interests, needs), as well as their correlates (level of self-efficacy, emotional feelings, level of activation , level of expectation and level of aspiration). Also, the quality of students' acquisitions (how to organize knowledge, constant reflection on their own performance, depth of processing, etc.) is largely mediated by their motivational structures.

Cuvinte-cheie
teorii, modele, motivaţie, context școlar, elev, profesor,

theories, Models, motivation, school context, student, teacher