Articolul precedent |
Articolul urmator |
602 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-07-20 17:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
391(498-21) (1) |
Костюмы. Одежда. Национальная одежда. Моды. Украшения (275) |
SM ISO690:2012 DOBRESCU, Adela. Costumul tradițional din zona Oașului – de la pânza țesută la dantela brodată. In: Tradiţii şi procese etnice, Ed. 3, 31 martie 2022, Chişinău. Chişinău: Notograf Prim, 2022, Ediția 3, p. 28. ISBN 978-9975-84-157-3.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţii şi procese etnice Ediția 3, 2022 |
||||||
Simpozionul "Tradiţii şi procese etnice" 3, Chişinău, Moldova, 31 martie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 391(498-21) | ||||||
Pag. 28-28 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Despre criza identitară în era globalizării s-a scris mult. De ce ar fi important acest aspect atunci când vorbim despre costumul popular? Pentru că acest subiect focalizează răspunsuri la multe dintre întrebările pe care regăsirea identității naționale le ridică. Ușurința cu care costumul popular răspunde la dorințele comunităților și mai important la dorințele individului de a-și recăpăta identitatea este uimitoare. Mai înainte de toate, costumul popular s-a transformat azi, cu o rapiditate de invidiat, într-un brand al comunităților și nu în puține cazuri într-un brand de țară. Fiecare comunitate caută să-și restaureze costumele originale, cele care o deosebeau de celelalte comunități, dar fără îndoială astăzi, acum acest lucru este foarte greu de realizat și nu de puține ori imposibil. În căutarea lor, aceste comunități descoperă legăturile indestructibile dintre costum şi identitatea de grup, legături care au supraviețuit în ciuda modernității. Redescoperirea costumului, punerea lui în valoare şi folosirea lui ca element de identitate presupune o responsabilitate mare de care trebuie să fim cu toți conștienți. Evoluția costumului în zona Oașului este cu adevărat spectaculoasă și implică modificări importante începând cu materialul din care arau confecționate elementele constitutive până la ultima mărgică folosită în decor. Costumul oșenesc, deși mult schimbat, este totuși prezent nu doar ca recuzită ci ca parte componentă, ca element identitar, în viața de zi cu zi a oșenilor. |
||||||
Cuvinte-cheie industria textilă casnică, costumul tradițional, identitate culturală, ornamentică, cromatică. |
||||||
|