Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
258 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 21:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:069:94(478) (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3845)
Музеи. Постоянные выставки (505)
История Молдавии. Республика Молдова (67)
SM ISO690:2012
LISNIC, Angela. Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial. In: Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei. : Istorie - Arheologie - Muzeologie, Ed. 28, 18-19 octombrie 2018, Chisinau. Chişinău: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2018, Ediția 28, pp. 42-43. ISBN 978-9975-87-431-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei.
Ediția 28, 2018
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei."
28, Chisinau, Moldova, 18-19 octombrie 2018

Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial

CZU: 37.016:069:94(478)

Pag. 42-43

Lisnic Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2022


Rezumat

Globalizarea şi explozia informaţională deschide noi oportunităţi în valorificarea patrimoniului muzeal. Muzeul în formatul contemporan oferă informaţii, expoziţii şi activităţi educative privind înţelegerea şi perceperea trecutului. Totodată muzeul şi exponatele muzeistice sunt surse importante în educaţia istorică contemporană. Cercetarea prezintă referinţe teoretice privind valorificarea exponatelor muzeale ca surse istorice în demersul didactic contemporan. Noile concepte metodologice şi decizii la nivel european demonstrează valoarea şi importanţa surselor muzeistice în educaţia istorică contemporană. Trebuie de constatat că există mai multe tipologii şi clasificări ale resurselor muzeistice ce se pot valorifica la orele de istorie. Merită a remarca diversitatea tematicilor şi surselor muzeistice ce se pot aplică la orele de istorie în ciclul gimnazial. Obiectele muzeale ce se pot utiliza la orele de istorie trebuie puse în raport cu epoca istorică concretă. Aplicarea principiului cronologic in lucru cu sursele muzeistice creează premise de receptarea şi înţelegere mai nuanţată a trecutului. Pentru o utilizare eficientă a resurselor muzeistice se cere de a respecta principiului de vârstă, autenticitatea obiectelor muzeistice şi corelarea lor cu conţinutul istoric aplicat la orele de istorie. Utilizarea instrumentarului muzeal la orele de istorie demonstrează oportunitatea şi actualitatea utilizării lor. Se propun teme şi exerciţii tematice pentru o valorificare pragmatică a acestor obiecte în valorificarea patrimoniului muzeal. Implicarea surselor muzeistice la orele de istorie duce la creşterea interesului faţă de trecut. Cercetarea demonstrează corelarea dintre diferite arii de cercetarea ştiinţifică în raport cu sursele muzeale.