Influence of social media on consumer purchasing decisions in Durban
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
266 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 18:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:004.738.5:316.77(680) (1)
Общие вопросы торговли. Рынок (811)
Связь компьютеров. Сети ЭВМ. Вычислительные сети (514)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (789)
SM ISO690:2012
NTOBAKI, Paballo Patience, TLAPANA, Tshepo, MATLI, Cleopatra Moipone. Influence of social media on consumer purchasing decisions in Durban. In: Journal of Social Sciences, 2022, vol. 5, nr. 2, pp. 28-37. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(2).03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 5, Numărul 2 / 2022 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Influence of social media on consumer purchasing decisions in Durban

Influența mediului social asupra deciziilor de cumpărare a consumatorilor din Durban

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(2).03
CZU: 339.138:004.738.5:316.77(680)

Pag. 28-37

Ntobaki Paballo Patience1, Tlapana Tshepo2, Matli Cleopatra Moipone1
 
1 Durban University of Technology,
2 Walter Sisulu University (WSU)
 
 
Disponibil în IBN: 10 iunie 2022


Rezumat

This study examined the influence of social media on Durban customers' purchasing decisions and the extent to which social media influences consumers' decision-making while buying products. The primary purpose of this study was to determine whether consumers are eager to interact with products on social media platforms to obtain more information about product features, benefits, performance, prices, promotions, and reputation. An exploratory study employing a quantitative research approach was carried out, with questionnaires distributed to 400 Durban consumers over the age of 18 who were regular social media users. Descriptive and inferential statistics were employed in this study. The data were analyzed using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS). The study discovered that social media is a very powerful communication tool that can be used to influence consumers' purchasing decisions, and consumers stated that the more they knew about a product through social media, the more they desired to buy it, and vice versa. Businesses should incorporate promotional events, contests, and competitions on their social network product pages to enhance awareness, social media platform traffic, and customer engagement.

Acest studiu a examinat influența rețelelor sociale asupra deciziilor de cumpărare ale clienților din Durban și măsura în care rețelele sociale influențează luarea deciziilor consumatorilor în timp ce cumpără produse. Scopul principal al acestui studiu a fost de a determina dacă consumatorii sunt dornici să interacționeze cu produsele pe platformele de social media pentru a obține mai multe informații despre caracteristicile produsului, beneficii, performanță, prețuri, promoții și reputație. A fost realizat un studiu exploratoriu care folosește o abordare de cercetare cantitativă, cu chestionare distribuite la 400 de consumatori Durban cu vârsta de peste 18 ani care erau utilizatori obișnuiți ai rețelelor sociale. În acest studiu au fost folosite statistici descriptive și inferențiale. Datele au fost analizate folosind Pachetul Statistic pentru Științe Sociale (SPSS). Studiul a descoperit că social media este un instrument de comunicare foarte puternic care poate fi folosit pentru a influența deciziile de cumpărare ale consumatorilor, iar consumatorii au afirmat că, cu cât știu mai multe despre un produs prin intermediul rețelelor sociale, cu atât își doresc mai mult să-l cumpere și invers. Companiile ar trebui să includă evenimente promoționale, concursuri și competiții pe paginile lor de produse din rețelele sociale pentru a spori gradul de conștientizare, traficul platformei de social media și implicarea clienților.

Cuvinte-cheie
consumer behaviour, Buyer Decision-Making, Social Influence Theory, social media,

comportamentul consumatorului, Luarea deciziilor cumpărătorului, Teoria influenței sociale, social media