Impactul nivelului de educație al femeilor asupra fertilității
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
334 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 12:34
SM ISO690:2012
GRIGORAŞ, Ecaterina. Impactul nivelului de educație al femeilor asupra fertilității. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : competitivitate, inovativitate, sustenabilitate, Ed. 13, 11-12 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2018, Ediția 13, pp. 35-44. ISBN 978-9975-3272-2-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 13, 2018
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
13, Chișinău, Moldova, 11-12 octombrie 2018

Impactul nivelului de educație al femeilor asupra fertilității


Pag. 35-44

Grigoraş Ecaterina
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 25 mai 2022


Rezumat

Modificarea comportamentului reproductiv al femeilor din Republica Moldova și creșterea perioadei de formare implică necesitatea studierii diferențierilor fertilității după nivelul de studii. În prezenta lucrare în baza datelor de la Recensământul populației și al locuințelor din 2014 (RPL 2014) și statisticii curente sunt analizate caracteristicile principale ale populației feminine după numărul de copii născuți, în funcție de nivelul de studii al femeilor. Scopul acestei lucrări este de a identifica relația dintre comportamentului reproductiv al femeilor din Republica Moldova și nivelul de studii. În urma analizei efectuate constatăm că nivelul de educație al femeilor influențează mult profilul fertilității, femeile cu studii superioare dețin cea mai înaltă proporție printre femeile care nu au născut nici un copil pe parcursul vieții reproductive, precum și se caracterizează prin maternitate mai târzie și de ranguri mai mici. Către vârstele mai mature fertilitatea finală este la nivelul apropiat de cel necesar pentru reproducerea generațiilor. Astfel, femeile educate recuperează nașterile amânate la vârste mai mature în comparație cu femeile mai puțin educate care nasc la vârste timpurii iar rata totală a fertilității între cele două categorii nu diferă foarte mult.

Changing the reproductive behavior of women in the Republic of Moldova and increasing the education period implies the necesity to study fertility differentiation by the level of education. In this paper, based on the 2014 Population and Housing Census (RPL 2014) data and current statistics, the main characteristics of the female population by the number of children born, depending on the level of education of women, are analyzed. The purpose of this paper is to identify the dependence of the reproductive behavior of women in the Republic of Moldova on the level of education. As a result of the analysis we find that the level of education of women greatly influences the fertility profile, the women with higher education have the highest proportion among the women who did not give any birth to a child during their reproductive life and are characterized by later maternity and smaller birth order. Towards older ages, finaly fertility is at a level close to that of replacement of generations. Thus, educated women recuperate postponed births at older ages compared to less educated women who gives births in early ages and the overall fertility rate between the two categories does not differ greatly.

Cuvinte-cheie
fertilitate, factorul educațional, Republica Moldova, comportament reproductiv,

Fertility, the educational factor, Republic of Moldova, reproductive behavior