Articolul precedent |
Articolul urmator |
520 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-10 14:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781.68 (84) |
Музыка (1808) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Victoria, ANDRIEŞ, Vladimir. „Autenticismul” în interpretarea muzicală: Pro sau contra? In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 7-12. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.01 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.01 | ||||||
CZU: 781.68 | ||||||
Pag. 7-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cuvântul „autentic” este folosit foarte frecvent în contextul tuturor artelor, „autenticitatea” fiind una dintre condiţiile obligatorii pentru aprecierea valorii şi calităţii unui produs artistic. Însă sensul acestui termen şi câmpul său semantic variază în funcţie de momentul istoric şi de domeniul artistic în care este aplicat. În contextul artei muzicale acest concept este asociat cu interpretarea muzicii antice, în special, a muzicii baroce (deşi, evident, poate fi aplicabilă oricărei alte muzici). În acest articol vom aborda aşa-numita interpretare „autentică” — direcţie în interpretarea muzicală care promovează o viziune bazată pe tradiţiile perioadei în care muzica a fost compusă şi accentuată prin folosirea instrumentelor istorice. |
||||||
Cuvinte-cheie autenticism, interpretare academică, interpretare istorică, interpretare individualizată, authenticity, academic interpretation, historical interpretation, individualized interpretation |
||||||
|