Articolul precedent |
Articolul urmator |
310 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-23 14:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.03:001.2 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2576) |
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1390) |
SM ISO690:2012 MOCAN-VOZIAN, Ludmila. Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 234-240. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.03:001.2 | ||||||
Pag. 234-240 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The contemporary education system actively supports the multilateral development of pupils/ students. In addition to the standard curriculum, educational institutions around the world offer its beneficiaries the opportunity to participate in transdisciplinary projects that help the pupil/ student to see the researched phenomena from the most unusual points of view, outside the framework of scientific disciplines. Transdisciplinary projects have their beginnings not in a particular discipline, but come from a subject, a problem, a recreated situation or skills of the pupils / students that need to be developed. As a result, from a narrow range of problems within a discipline, one is traversed in an environment of everyday problems. |
||||||
Cuvinte-cheie transdisciplinarity, project, education, Discipline, education system |
||||||
|