Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
310 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-23 14:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.03:001.2 (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2576)
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1390)
SM ISO690:2012
MOCAN-VOZIAN, Ludmila. Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 234-240. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire

Parameters and values of transdisciplinarity in education and training

CZU: 378.03:001.2

Pag. 234-240

Mocan-Vozian Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

The contemporary education system actively supports the multilateral development of pupils/ students. In addition to the standard curriculum, educational institutions around the world offer its beneficiaries the opportunity to participate in transdisciplinary projects that help the pupil/ student to see the researched phenomena from the most unusual points of view, outside the framework of scientific disciplines. Transdisciplinary projects have their beginnings not in a particular discipline, but come from a subject, a problem, a recreated situation or skills of the pupils / students that need to be developed. As a result, from a narrow range of problems within a discipline, one is traversed in an environment of everyday problems.

Cuvinte-cheie
transdisciplinarity, project, education, Discipline, education system