Preocuparea cadrelor didactice pentru formarea competenței de ascultare activă la elevi
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
362 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (712)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3901)
SM ISO690:2012
CODREANU, Florina, MARIN, Mariana. Preocuparea cadrelor didactice pentru formarea competenței de ascultare activă la elevi. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 273-284. ISBN 978-9975-46-567-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Preocuparea cadrelor didactice pentru formarea competenței de ascultare activă la elevi

CZU: 37.015.3

Pag. 273-284

Codreanu Florina12, Marin Mariana3
 
1 Şcoala Gimnazială Bereşti-Tazlău,
2 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
3 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2022


Rezumat

Competența de comunicare este considerată o competență-cheie care se dorește a fi dezvoltată în procesul didactic, întrucât reprezintă un factor primordial în procesul de relaționare a oamenilor pe întreg parcursul vieții. Prin menirea și priceperea cadrelor didactice se urmărește ca elevii să fie implicați în situații concrete de comunicare în care să-și valorifice cunoștințele și mai ales să-și exerseze competența de ascultare activă. În contextul pandemic în care tehnologia ne ocupă din ce în ce mai mult timpul și viața, elevii par a face eforturi mari pentru a descoperi limita dintre real și virtual, iar profesorii trăiesc adesea frustrarea de a fi doar auziți, nu și ascultați sau înțeleși. Iată de ce stă în puterea lor să elimine barierele și blocajele în comunicare și să aplice reguli de aur și tehnici de dezvoltare a competenței de ascultare activă.

The communication competence is considered to be a key-competence that is intended to be developed in the teaching process, as it is a key factor in the process of relating people throughout life. The purpose and skills of the teachers is to ensure that students are involved in concrete communication situations in which to capitalize ob their knowledge and specially to practice their active listening skills. In the pandemic context in which technology is taking up more and more time of our own, students seem to make great efforts to discover the boundary between real and virtual means, on which teachers often experience the frustration of being only heart, and not perceived or understood. That is why it is in their power to eliminate the barriers and obstructions in communication and to apply golden rules and techniques for developing active listening skills.

Cuvinte-cheie
competenţă, comunicare, ascultare activă, abilităţi,

competence, communication, active listening, abilities