Conștiința fonologică în contextul dezvoltării limbajului și comunicării.
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
478 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 12:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:376.36.015.3 (2)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2007)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (591)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Valentina, HACEATREAN, Olesea. Conștiința fonologică în contextul dezvoltării limbajului și comunicării.. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 61-71. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470

Conștiința fonologică în contextul dezvoltării limbajului și comunicării.

Phonological awareness in the context of language development and communication

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.11
CZU: 373.2:376.36.015.3

Pag. 61-71

Olărescu Valentina1, Haceatrean Olesea2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Doctorală de Psihologie, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Articolul conține sinteza studiului comparativ realizat prin investigarea a două categorii de copii preșcolari de 6-7 ani, cu dezvoltare tipică și cu tulburare fonologică. Se descriu și interpretează rezultatele experimentale obținute de către copii la metoda Conștiința fonologică și se estimează diferența existentă între ei. În scopul remedierii tulburării fonologice, s-au desfășurat ședințe psiho-logopedice, proiectate în baza unui program integrativ compus din exerciții, jocuri și tehnici cu scop determinat. S-a verificat eficiența activităților de recuperare a tulburării fonologice, prin retestarea copiilor preșcolari cu tulburare fonologică, implicați în intervenție. Prelucrarea statistică a confirmat validitatea intervenției specializate desfășurate

The article contains the synthesis of the comparative study carried out by investigating two categories of preschool children aged 6-7 years, with typical development and phonological disorder. The experimental results obtained by the children in the Phonological Awareness method are described and interpreted and the difference between them is estimated. In order to remedy the phonological disorder, psycho-speech therapy sessions were held, designed based on an integrative program composed of exercises, games and techniques with a specific purpose. The effectiveness of the phonological disorder recovery activities was verified by retesting the preschool children with phonological disorder, involved in the intervention. Statistical processing confirmed the validity of the specialized intervention carried out.

Cuvinte-cheie
constiință fonologică, limbaj, activitate logopedică, program psiho-logopedic integrativ, dezvoltare tipică,

phonological awareness, language, speech therapy activity, integrative psycho-speech therapy program, typical development