Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
569 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 21:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.322.9:373.3 (2)
Воспитание. Обучение. Образование (14312)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2014)
SM ISO690:2012
ARMAŞU-CANŢÎR, Ludmila, SCÎNTEI, Liliana. Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 137-142. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă

CZU: 371.322.9:373.3

Pag. 137-142

Armaşu-Canţîr Ludmila, Scîntei Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Ascultarea este o abilitate fundamentală inerentă în dobândirea deprinderilor intelectuale de bază: vorbire, citire, scriere. În prezent se acordă din ce în ce mai multă atenție ascultării din mai multe perspective: ca parte a comunicării orale, ca factor ce influențează dezvoltarea limbajului și ca factor de influență în alfabetizare. Curriculum-ul pentru învățământul primar, disciplina limba și literatura română, prevede formarea competenței de receptare a mesajelor orale în contexte de comunicare cunoscute. Eforturile de optimizare a acestei competențe în limba maternă trebuie îndreptate spre proiectarea unor scenarii didactice bazate pe ascultare activă și comprehensiune, construirea unor strategii didactice specifice și crearea unor mijloace de învățământ de calitate.

Listening is a fundamental skill, involved in acquiring basic intellectual skills: speaking, reading, writing. Currently, more and more attention is being paid to listening, from several perspectives: as part of oral communication, as a factor influencing language development and as a factor influencing literacy. The school curriculum for the Romanian language and literature, at the primary classes, provides for the formation of the competence of receiving oral messages in known communication contexts. Efforts to optimize this competence in the mother tongue should be directed towards the design of teaching scenarios based on active listening and comprehension, the construction of specific teaching strategies and the creation of quality teaching aids.

Cuvinte-cheie
competența de receptare a mesajului oral, ascultare activă, comprehensiune, strategii didactice, resurse digitale,

competence of receiving the oral message, active listening, comprehension, teaching strategies, digital resources